۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۷۱۶۰۴
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان مطرح‌ کرد؛

کاهش آمار طلاق با ورود ریش‌سفیدان به دعاوی خانوادگی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان از کاهش آمار طلاق با اجرای طرح ورود ریش‌سفیدان و معتمدین به دعاوی خانوادگی بدون ورود پرونده به محاکم قضایی و جزایی در استان خبر داد.
دادگستری

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا احمدی‌منش معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان، با اشاره به وظایف و رسالت‌های دستگاه قضایی در قانون اساسی جمهوری اسلامی اظهار داشت: در قانون اساسی، وظیفه دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرائم قید شده اما عمده وظایف را دستگاه اجرایی برعهده دارد.

وی در ادامه افزود: دستگاه قضایی به عنوان دستگاه هدایتگر موظف است توانمندی تمامی ادارات را به یکدیگر متصل و با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها از موازی‌کاری جلوگیری کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان به اجرای طرح مصلحین در چهار شهر استان در سال گذشته اشاره‌ داشت و تصریح‌ کرد: همچنین طرح ورود ریش‌سفیدان و معتمدین به دعاوی خانوادگی بدون ورود پرونده به محاکم قضایی و جزایی اجرا شد.

احمدی‌منش اضافه‌کرد: در این طرح که با همکاری سپاه اجرا شد هسته‌های سه نفره با حضور ریش سفیدان، معتمدین و روحانیون در نقاط مختلف شهر به دعاوی خانوادگی ورود کرده و قبل از ورود پرونده به دستگاه قضایی، بین طرفین صلح و سازش برقرار می‌کنند.

احمدی منش اذعان داشت: این طرح سازماندهی شده در شهرستان‌های میناب، رودان، حاجی‌آباد و بندرخمیر اجرا شد و به موجب این طرح، کاهش 30 درصدی طلاق در رودان و حاجی‌آباد را شاهد بودیم.

وی گفت: در این طرح که یک گام جلوتر از شورای حل اختلاف است، تاکنون امر مهم صلح و سازش‌ انجام شده است اما در سال‌جاری علاوه بر ایجاد صلح و سازش بین طرفیت دعاوی، آموزش‌هایی نیز ارائه خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان افزود: آموزش روحانیون حوزه‌های علمیه و مبلغان، روحانیون مستقر در روستاها با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و حوزه‌های علمیه استان برگزار شده که در سال آینده در اجرای طرح فوق ما را یاری خواهند داد./۸۵۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات