۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۷۱۶۰۲
با حضور عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم؛

همایش آوای گوهرانه در بندرعباس برگزار می شود

همایش آوای گوهرانه با حضور عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی هرمزگان برگزار می شود.
حوزه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، معصومه هوشمند کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز با اشاره به اهمیت رعایت حفظ عفاف و حجاب در جلامعه اسلامی گفت: حجاب و عفاف از ضروریات دین اسلام و سرچشمه کمال است.

وی در ادامه با به مسأله حجاب در آیات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: حجاب موجب کرامت و مصونیت زنان است، حجاب برای یک زن ایرانی که مسؤولیت تربیتی - آموزشی یک نسل را بر عهده دارد دارای یک چهارچوب و دستورالعمل است

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین تصریح کرد: در این راستا هر یک از ما که نقش مادری - همسری در کانون خانواده را بر عهده داریم با رعایت آن اصول می‌توانیم از آفت و پیامدهای منفی ناشی کم توجهی و یا غفلت از حجاب و عفاف در امان بمانیم.

هوشمند با اشاره به آیات قرآن، احادیث و روایات مختلف در زمینه حجاب و عفاف برای زنان و مردان در جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه رفیع زن در دین مقدس اسلام و هویتی که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به زنان بخشید بیانگر این واقعیت مهم است که بانوان در جامعه باید منزلت خود را با توجه به چارچوب وظایف خود در بخش حجاب و عفاف، اخلاق و رفتار مناسب حفظ کنند تا سلامت فردی - اجتماعی در جامعه اسلامی - ایرانی که دارای ارزش‌های دینی - ملی است ارتقا یابد.

وی از برگزاری همایش آوای گوهرانه در بندرعباس خبر داد و افزود: این همایش فردا چهارشنبه با حضور دکتر فریبا علاسوند عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی برگزار می شود.

کارشناس امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان، از دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین یاد کرد و گفت: در این دین توصیه‌های لازم برای طی کردن افراد در مسیر یک زندگی هدفمند، چکونگی انس با معبود، کیفیت بخشی به امور مختلف زندگی، رشد و تعالی انسان در رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی و ... وجود دارد.

وی  افزود: در حال حاضر جامعه ما نیاز به آموزش مهارت‌های زندگی به افراد در گروه‌های سنی مختلف از جمله در بخش حجاب و عفاف دارد تا شاهد کاهش محسوس آسیب‌های ناشی از بد حجابی در جامعه باشیم.

هوشمند  تصریح کرد: حجاب و عفاف برای زنان و مردان در جوامع اسلامی تقوی، افزونی روزی حلال ، سبب تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

کارشناس امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه به توطئه‌ها و برنامه‌های ضد دینی و انقلابی دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی ایران پرداخت و یاد آور شد: برای دیدن نگاه زیبای اسلام به زن فقط کافی است با کلام وحی آشنا شویم و اقدامات مطالعه‌ای را برای پی بردن به جایگاه و نقش یک زن مسلمان شروع کنیم.

وی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در ابتدا باید از کانون خانواده شروع کرد زیرا فرزندان اولین درس های زندگی، نحوه رفتار کردن و حتی نوع استفاده از کلمات را در خانه از مادران و پدران که آینه تربیتی - آموزشی آنان را تشکیل می‎دهند فرا می‌گیرند.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب مراسم تجلیل از بانوان شاغل در این اداره کل فردا چهارشنبه با حضور مدیرکل برگزار خواهد شد./۸۵۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات