۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۷۱۳۹۱
موسوی خبر داد؛

مردادماه، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر عربی رضوی

موسوی با بیان اینکه مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار برای جشنواره عربی رضوی است، گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی استان، جشنواره شعر عربی در آبان ماه خواهد بود.
جشنواره رضوی

سید کریم موسوی، دبیر اجرایی جشنواره بین‌ المللی شعر عربی رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سیاستگذاری جدید وزارت ارشاد و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) درباره جشنواره رضوی اظهار داشت: در دهه کرامت ورود نمادین کاروان امام هشتم روز دوم مردادماه در آبادان، دزفول و بهبهان برگزار می شود البته سابق بر آن همه برنامه های جشنواره در دهه کرامت برگزار شده بودند اما امسال جشنواره های رضوی در طول سال برگزار می شود و بر این اساس با توجه به وضعیت آّب و هوایی استان، جشنواره شعر عربی در آبان ماه خواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره بین‌ المللی شعر عربی رضوی با بیان اینکه فراخوان شرکت در جشنواره پیش از ماه مبارک رمضان منتشر شده است، افزود: با توجه به برگزاری کنگره ها و جشنواره های شعری، مهلت شرکت در جشنواره شعر عربی رضوی تا پایان مرداد ماه تمدید شد و پیش بینی ما بر آن است که در این جشنواره حضور فوق العاده شاعران خارجی را شاهد باشیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تا امروز ١٥١ اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: شاعران می‌ توانند درهمه سبک ها و قالب های شعر عربی آثار خود را به« http://www.shamstoos.ir»، سایت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و یا دبیرخانه جشنواره به نشانی اهواز، امانیه، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صندوق پستی ۴۳۸ یا از طریق دورنگار به شماره ۰۶۱۳۳۳۳۴۰۷۹ ارسال کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: آیین افتتاحیه جشنواره بین ‌المللی شعر عربی رضوی در استان خوزستان ٢٨ آبان ماه در شهرستان کارون و مراسم اختتامیه آن ٢٩ آبان ماه در شهرستان شوش یادمان دعبل خزاعی برگزار خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه شاعران می توانند آثار خود را نیز در اختیار آقایان علی عفراوی، عباس حزباوی و عدنان غزی قرار دهند، گفت: محور موضوعی بخش اصلی جشنواره سیره و زندگی، مناقب و صفات حضرت امام رضا(ع)،  کرامات و فضیلت ‌ها، جلوه‌ های فرهنگ رضوی است./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات