۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۷۱۳۴۴

فعالیت مبلغان جهادی در بیمارستان های شهر یزد

مدیر گروه تبلیغی جهادی خادمان دین گفت: بیمارستان ها بستر مناسبی برای تبلیغ هستند اما مبلغ نباید در امور پزشکی دخالت کند بلکه تنها باید به روح و روان بیماران توجه کند.
تبلیغی بالینی

حجت الاسلام یحیی متصدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به فعالیت های گروه تبلیغی جهادی خادمان دین پرداخت و اظهار داشت: این گروه از سال 1395 رسماً فعالیت خود را شروع کرد و با حدود 10 مبلغ در سطح شهر یزد انجام شد و در فضاهای عمومی از جمله پارک ها فعالیت داشت؛ در همان سال چهار مرحله اعزام مبلغان به مدارس شهر یزد تبلیغ داشتیم.

وی گفت: در سال 96 چندین اعزام از جمله اعتکاف، تبلیغ در مدارس و تبلیغ بالینی را داشتیم. در ماه رمضان این سال گستره تبلیغی مان بیشتر شد و تعداد مبلغان گروه به 17 نفر افزایش یافت.

مدیر گروه تبلیغی جهادی خادمان دین تصریح کرد: از ابتدای فروردین ماه تا پایان ایام تعطیلات نوروز در فضاهای عمومی برنامه داشتیم. با توجه به کمبود بودجه، امسال تبلیغ مدارس از سوی این گروه انجام نشد.

وی با اشاره به تبلیغ در پارک ها افزود: فعالیت های این گروه در فضاهای عمومی از جمله پارک ها شامل برگزاری مسابقه و سخنرانی به همراه اهدای جوایز با همکاری شهرداری با حضور حدود 700 نفر جمعیت انجام می شود و استقبال خوبی از سوی مردم صورت می گیرد.

حجت الاسلام متصدی در خصوص تبلیغ بالینی اظهار داشت: تبلیغ بالینی از جمله فعالیت های این گروه است که در 4 بیمارستان دولتی شهر یزد به همراه پرسش و پاسخ بالینی به مدت سه ساعت صورت می گیرد که استقبال خوبی از آن صورت گرفته است. عیادت از بیماران، بیان احکام و پرسش و پاسخ از جمله برنامه های تبلیغ بالینی این گروه به شمار می رود. همچنین دو دوره احکام احتضار ویژه پرسنل را برگزار کردیم.

وی ضمن بیان نکاتی در خصوص تبلیغ بالینی گفت: اگر مبلغی برای تبلیغ بالینی از شیوه خود وارد شد، همکاری از سوی مسؤولان صورت می گیرد و پشتوانه گروه می شوند. بیمارستان ها بستر مناسبی برای تبلیغ هستند و جای کار دارد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی خادمان دین با بیان این که فرد بیمار بیشتر پذیرای مباحث تبلیغی است، تصریح کرد: در بیمارستان ها بایدها و نبایدهایی وجود دارد، در تبلیغ بالینی برخی از رفتارها لازم است که اگر به آنها عمل نشود، موفق نخواهیم بود؛ یکی این که مبلغ نباید در امور پزشکی دخالت کند و حتی اگر کسی در خصوص طب اسلامی و سنتی اطلاعاتی دارد، مبلغ مجوز ندارد که از تجربه خود استفاده کند و نباید به مسائل درمانی ورود پیدا کرد و تنها باید به روح و روان بیماران توجه کرد و روایات مختص بیماران و پرستاران بیان شود که اثرات مثبتی در بر خواهد داشت.

وی بر لزوم رعایت قوانین بیمارستان از سوی مبلغان تأکید کرد و افزود: در بیمارستان ها نظم و برخورد مناسب با پرسنل مهم است و بدون هماهنگی نباید وارد شد و پس از هر بار ورود به بیمارستان بایستی که حراست بیمارستان مطلع شود که مشکلات خاص خود را دارد.

حجت الاسلام متصدی در خصوص اثرگذاری تبلیغ گروهی گفت: تبلیغ گروهی انسجام خاص خود را دارد و هر فردی خلأهایی را پر می کند، روحانیون در مساجد حضور دارند و کمتر در فضاهای عمومی حضور پیدا می کنند. تبلیغ در فضاهای عمومی مفید و مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از تبلیغ ها برای عموم است و تبلیغ سنتی راه ندارد که تبلیغ بالینی از جمله آنها است؛ در بیمارستان ها امام جماعت حضور دارد اما این که به صورت تخصصی به تبلیغ بالینی پرداختن، مناسب است./822/

ارسال نظرات