۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۷۰۸۱۲
آیت‌الله سعیدی:

فعالان فرهنگی نگاه شان به علمای دین باشد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌که کنش‌های فرهنگی باید مردم محور باشد و مردم متن فعالیت‌های فرهنگی را شکل بدهند، گفت: فعالان فرهنگی در ترویج معارف دینی نگاه شان به علمای دین باشد.
دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان‌های استان ایلام که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصوم(س) صورت پذیرفت، با تأکید بر این که رهبر انقلاب اسلامی از مسؤولان بی‌تفاوت گلایه‌مند هستند، اظهار داشت: قشر جوان و نوجوان ظرفیت بسیاری دارند که استفاده از ظرفیت آن‌ها در عرصه فرهنگی نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌ که کنش‌های فرهنگی باید مردم محور باشد و مردم متن فعالیت‌های فرهنگی را شکل بدهند، گفت: عمل به آموزه‌های دینی همواره از آزمایش‌های بزرگ الهی بوده است بر این اساس عمل به روح دین با تفقه حاصل خواهد شد.

امام‌ جمعه قم فهم عمیق دینی را معنای حقیقی حکت توصیف کرد و ابراز داشت:  هر فردی که عمق دین را متوجه شود حکیم خواهد بود این در حالی است که اگر متن دین از سوی مسلم درک نشود در آزمایش‌های سخت ممکن است در تقابل با دین برآید و این خطر بزرگی برای اهالی ایمان است.

آیت‌ الله سعیدی پرهیز از گستردگی بی‌ رویه و پراکندی در فعالیت‌های فرهنگی از سوی فعالان این  عرصه را یک ضرورت دانست و گفت: فعالان فرهنگی باید تمام کنش‌های ترویجی و تبلیغی خود را بر اساس هدایتگری علما تنظیم و هماهنگ کنند بر این اساس استفاده از عنصر نظارت و داشتن چارچوب مشخص برای فعالیت می‌تواند موجب افزایش نتایج مثبت کار فرهنگی شود./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات