۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۱۳۱
مدیر مؤسسه ورزشی عالیان:

طلاب کوهنورد برای صعود به "بام ایران" آماده می شوند

حجت الاسلام شریفیان مهر درباره برنامه‌ریزی مؤسسه ورزشی عالیان برای صعود طلاب به قله دماوند در روزهای آینده سخن گفت و برنامه‌های مقدماتی برای این صعود را اعلام کرد.
شریفیان کوهنوردی

حجت الاسلام علی شریفیان مهر، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جزییات مراسم کوهنوردی طلاب اظهار داشت: مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال 1378 به همت طلاب کوهنورد در قم شکل گرفت.

دغدغه رهبر انقلاب

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب، بُعد سلامت جسمی طلاب در کنار ابعاد معنویت و علمیت است که در این زمینه کم‌کاری‌های زیادی شده و به دلیل آشنایی‌هایی که با محدودیت‌ها و ملاحظات طلاب داشتیم، تصمیم به برنامه‌ریزی در راستای ایجاد اردوهای خانوادگی و فردی برای طلاب گرفته شد.

وی مطرح کرد: این برنامه‌ریزی به صورتی است که پنجشنبه‌های شش ماهه اول سال برنامه‌ریزی برای اردوهای خانوادگی مخصوص خانواده‌ها و فرزندان طلاب و شش ماهه دوم سال برنامه‌ریزی مخصوص آقایان است.

حجت الاسلام شریفیان با بیان این‌که صعود به قله‌های مرتفع ایران و جهان به دلیل شرایط جوی آن در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور انجام می‌شود، گفت: مؤسسه فرهنگی عالیان برای صعود به قله دماوند به عنوان بام ایران هرساله دو تا سه مرتبه برنامه‌ریزی دارد تا در یک حرکت فرهنگی ورزشی، طلاب به قله دماوند صعود کنند.

اهداف صعود

وی درباره اهداف صعود طلاب به قله‌های مرتفع بیان کرد: سلامت جسمی و روحی، نشاط و شادابی که در مباحث علمی و خانوادگی اثرگذار است و حضور طلاب در مجامع ورزشی و تعاملات با مردم که خود دارای ابعاد گسترده تبلیغی است، مانند برگزاری مراسم نماز جماعت، پرسش و پاسخ در ارتفاع با وجود شرایط سخت جوی و صحبت‌ها و گفت‌وگوهایی که در خلال کوهنوردی با مردم می‌شود و آثار آن قابل مشاهده است از مهمترین اهداف صعود به ارتفاعات است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان کوهنوردی را نیازمند آموزش دانست و مطرح کرد: در سال جاری دو اردوی پیش‌نیاز تمرینی برای صعود به قله دماوند در نظر گرفته شده است تا برای طلاب مبتدی عوارضی نداشته باشد.

وی ادامه داد: اولین اردوی آموزشی تدریس جزوه کارآموزی مقدماتی کوهپیمایی یا همان جزوه مصوب فدراسیون است که روز پنج‌شنبه 14تیرماه در کوه خضر به صورت کاربردی و علمیاتی در دو کلاس یک ساعته ارائه می‌شود و فردای آن، روز اردوی تمرینی و صعود به قله کلون بستک به ارتفاع 4200 متر است که ضمن صعود به قله، نکات ارائه شده در کوه خضر به صورت عملی نیز کار می‌شود.

زمان برگزاری اردو

حجت الاسلام شریفیان با اشاره به زمان برگزاری اردوهای کوهنوردی بیان کرد: مؤسسه عالیان برای صعود به قله دماوند در روزهای 21 و 22 تیرماه به شرط مساعد بودن شرایط جوی برنامه‌ریزی کرده است و در صورت نامساعد بودن شرایط، برنامه صعود به دماوند یک هفته بعد از آن انجام می‌شود تا برای کسی مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان این‌که افراد عادی و غیرطلبه هم می‌توانند در صعود گروهی مؤسسه عالیان شرکت کنند، گفت: حدود 25درصد افراد مؤسسه عالیان غیرطلبه هستند، همه اقشار می‌توانند در مراسم کوهنوردی طلاب شرکت کنند، اما بایستی حداقل‌های آمادگی برای کوهپیمایی مانند آمادگی جسمانی دارا باشند و در اردوهای دو روزه شرکت کنند تا مربی و مسؤول فنی برنامه نسبت به وضعیت آنها شناخت پیدا کنند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان در پایان عنوان کرد: صعود گروه هر ساله با یک شعار انجام می‌شود که ممکن است دارای ابعاد اجتماعی، زیست محیطی، فرهنگی و معرفتی باشد و احتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز قله توسط روحانیت، نشان‌دهنده حضور پویا و فعال این قشر در مجامع ورزشی و اجتماعی است.

گفتنی است علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و حضور در مراسم کوهپیمایی مؤسسه عالیان می‌توانند به لینک گروه aliyansport@ در سروش یا به نشانی اینترنتی aliyansport.ir مراجعه کنند./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات