۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۶۸۸۹۹

تبلیغ میدانی برای احیای واجب فراموش شده

حجت الاسلام خوش‌نظر با بیان جزییات تبلیغ در عرصه جامعه گفت: در طرح «تبلیغ میدانی و اجتماعی» در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی و علنی در جامعه برنامه ریزی تبلیغ میدانی صورت می‌گیرد.
تبلیغ میدانی امر به معروف

حجت الاسلام محمد خوش‌نظر مبلغ فعال عرصه فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جزییات ایده تبلیغی خود در عرصه جامعه پرداخت و اظهار داشت: این طرح با عنوان «تبلیغ میدانی و اجتماعی» به منظور امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی و علنی در جامعه برنامه ریزی شد.

این مبلغ فعال عرصه فرهنگی با اشاره به اهداف این طرح تبلیغی بیان کرد: هدف اصلی این طرح فرهنگ‌سازی در زمینه امربه معروف و نهی از منکر، احیای این سنت الهی و پاک‌سازی فضاها و اماکن عمومی جامعه از منکرات اجتماعی با استفاده از ابزارهای تبلیغی و فرهنگی است.

وی منکرات موجود در سطح جامعه، سکوت عمومی نسبت به این مسأله و نگرانی از فراگیر شدن منکرات سبب روی‌آوری به ایده اولیه این طرح تبلیغی شد، از این رو انجام کاری گسترده و به صورت گروهی برای تغییر جو حاکم بر اماکن و فضاهای عمومی، لازم و ضروری است.

حجت الاسلام خوش‌نظر درباره شیوه‌های تبلیغی اخذ شده در این طرح گفت: در این طرح، تبلیغ در معابر عمومی پر تردد و به‌صورت میدانی انجام می‌شود، به همین خاطر بایستی از وسایل تبلیغاتی و رسانه‌ای که قابلیت استفاده در معابر عمومی را دارند همچون استفاده از وسایل صوتی، بنر، پوستر، نمایش‌های متنوع و جذاب بهره برد.

وی ادامه داد: در مانور امر به معروف، باید در جهت آگاهی مردم و جامعه عمل کرد، به این صورت که با روشنگری در زمینه منکرات اجتماعی و فردی، مسیر درست رشد و تعالی را پیش‌روی آنها قرار داد و بینش و منش صحیحی برای آنها ایجاد کرد.

این مبلغ فعال عرصه فرهنگی با بیان این‌که درخواست کمک از مردم در راستای سالم‌سازی اخلاقی جامعه بسیار مؤثر است، گفت: همان‌گونه که مبلغان و طلاب می‌توانند در این زمینه روشنگری کنند، مردم نیز با یاری مبلغان و همکاری با آنها می‌توانند خود در نقش مبلغ مسائل اعتقادی و اجتماعی ظاهر شده و به پیشبرد این امر مهم کمک کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل محوریت تبلیغ در این طرح، بیشتر از طلاب و مبلغان فعال در زمینه‌های فرهنگی و کسانی که مجهز به فن‌بیان و گفتار خوبی باشند، استفاده می‌شود، به صورتی که در کمال احترام و با جملات زیبا و اثرگذار با مردم صحبت شود.

حجت الاسلام خوش‌نظر در پایان با تأکید بر جهادی بودن این طرح تبلیغی اظهار داشت: اجرای این طرح به صورت خودجوش و جهادی است و هزینه‌های آن طریق خود مبلغان فعال در این زمینه پرداخت می‌شود، اما خیّرین و سایر نهادها، مؤسسات و سازمان‌های حوزوی که قصد مشارکت در این طرح تبلیغی را دارند، نیز می‌توانند از بودجه‌های فرهنگی خود به این گروه تبلیغی کمک کنند./876/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات