۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۶۸۶۹۸
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

مرحوم احمدی یک روحانی واقعی بود

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه مرحوم احمدی یک روحانی به تمام معنا روحانی بود، گفت: ایشان عالمی فاضل، منصف، درس خوانده، صاحب نظر و دارای قدرت اجتهاد در معارف دینی بود.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، امروز در آیین بزرگداشت علمی و معرفتی مرحوم استاد احمد احمدی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه برگزار شد، گفت: مرحوم احمدی بزرگ‌تر از آن است که بتوان درباره شخصیت ایشان سخنی به زبان آورد.

وی افزود: استاد احمدی هرگز برای گزارش کار فعالیتی را انجام نداد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه مرحوم احمدی برخی از موسسات و دانشگاه‌های علمی را در کشور تاسیس کرد، اظهار داشت: دانشگاه تربیت معلم و سازمان سمت را ایشان تاسیس کرد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر اینکه مرحوم احمدی یک روحانی به تمام معنا روحانی بود، ابراز کرد: لفظ روحانی هرچند واژه بومی نیست و از واژگان وارداتی است اما با توجه به فرهنگ ما می‌توان گفت ایشان عالم دینی بودند عالمی فاضل، منصف، درس خوانده، صاحب نظر و دارای قدرت اجتهاد در معارف دینی بود.

وی ادامه داد: ایشان اول کسی بود که در جلسه کرسی‌های آزاداندیشی گفت بنده نظریه‌های خودم را در معرض نقد و انتقاد قرار می‌دهم و به قول خود، ایشان پیش مرگ این حرکت شد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با تاکید بر اینکه مرحوم احمدی انسان جامع دانشگاهی و حوزوی بود، گفت: استاد احمدی عالمی عامل بود، علم ایشان در عملش آشکار بود، علم در وجودش تبلور یافته بود و وجود او به علم تبدیل شده بود.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه مرحوم احمدی خالی از تعلقات بود، اظهار داشت: ما دو مفهوم آزاد و آزادگی داریم او از هر چه رنگ تعلق داشت آزاد بودند ایشان هم آزاد بود و هم آزاده. مرحوم احمدی همه عمر را آزاده زیست 40 سال در بستر پیروزی انقلاب در جایگاه‌های مهم کشوری زیست اما احمدی سال 57 با احمدی سال 97 هیچ فرقی نکرد.

وی افزود: ایشان هیچ تعلق و وابستگی به جاه و مقام نداشت مرحوم احمدی احمدی بود. با این حال که به راحتی می‌توانستند شهرت و مقام کسب کنند اما این کار را نکرد. ایشان سالها یک خودروی پیکان داشت و زمانی هم برای شرکت در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور می‌یافت بدون راننده شخصی می‌آمد و با تاکسی به منزل می‌رفت.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه مرحوم احمدی 33 سازمان سمت را اداره کرد، گفت: ایشان مصداق بارز زهد و فروتنی بود و ذره‌ای ریا و تکبر نداشت. حدود دو هزار جلد کتاب در سازمان سمت منتشر شد ایشان عموم آن کتاب‌ها را می‌خواند. ایشان از هر آنچه رنگ تحکم و تعلق داشت آزاد بود، همه مراکز علمی وامدار وجود ایشان هست از این رو لازم است آثار ایشان ابداع شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات