۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۶۸۵۹۰
امام جمعه تبریز:

مدیریت جهادی لازمه مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که خودکفایی در برخی از محصولات کشاورزی در سایه مدیریت جهادی حاصل شد، گفت: فرهنگ و مدیریت جهادی لازمه مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمن است.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش «ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی» که به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل جهادسازندگی و هفته جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی محرومیت‌زدایی از شهرها و روستاها بوده است.

وی با بیان این‌که هدف از تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام رفع محرومیت، تأمین درآمد کافی و ایجاد اشتغال در روستاها و رشد و شکوفایی بخش کشاورزی بود، خاطرنشان کرد: جهادسازندگی بعد از چهار ماه از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل تشکیل یافت تا محرومیت زدایی از مناطق روستایی و عشایری انجام شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که جهادسازندگی ابتدا برای آبادانی مناطق محروم و سپس در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها و پس از جنگ برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده فعالیت گسترده داشته است، گفت: امروزه جهادکشاورزی به عنوان بازوی توانمند نظام برای پیشرفت کشور با رویکرد عدالت‌محور فعالیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: این نهاد از ابتدا خیل عظیم نیروهای دلسوز جوان و متخصصان متعهد را در رشته های گوناگون برای احیا و نوسازی روستاها جلب کرد و خدمات مؤثری در رفع محرومیت و ایجاد زمینه برای مشارکت روستاییان در صحنه اقتصاد کشور انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در ایجاد مهارتهای فنی و مهندسی در جبهه خاطرنشان کرد: انتخاب واژه سنگرسازان بی سنگر بیانگرعمق فداکاری ایثارگران جهادی است که زیر باران گلوله و دید مستقیم دشمن به احداث پل، سنگر و استحکامات می پرداختند.

وی افزود: جهادکشاورزی باید برای رسیدن به توسعه و تعالی مورد نظر نظام اسلامی، از نیروهای جوان و خلاق و همچنین فناوری های نو و جدید بهره برد. باید در کشاورزی از فناوریهای نو و تکنولوژی جدید بهره مند باشیم که در غیر اینصورت از دنیا عقب خواهیم ماند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که امروز در خدمات زیربنایی همچون راه روستاها، آب روستائی و برق بیش از 97 درصد در روستاهای کشور خدمات رسانی شده است، گفت: فرهنگ و مدیریت جهادی در جبهه خودکفایی محصولات کشاورزی اثرات و نتایج بسیار خوبی داشته است.

وی در پایان با اشاره به این که تبیین نقش جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: جهادگران آن دوران هم صادقانه، خالصانه و هم مظلومانه خدمات رسانی کردند، احداث و ایجاد سنگرها، خاکریزها و کانال‌ها همه به دست سنگرسازان بی سنگر انجام شد که نباید فراموش کرد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات