۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۶۸۵۳۰
حاجی دلیگانی در گفت وگو با رسا:

پذیرش FATF دست ایران را زیر گیوتین دشمن قرار خواهد داد

نماینده مجلس با تأکید بر این که پذیرش FATF دست ایران را زیر گیوتین دشمنان قرار می‌دهد، گفت: با پیوستن به این معاهده دشمن بدون هزینه به اطلاعات ایران دست پیدا کرده و ضربه های امنیتی جدی خواهند زد.
حسینعلی حاجی دلیگانی

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهینشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزای رسا، با اشاره به خطرات تصویب الحاق ایران به FATF در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم از بعد امنیتی به نظام آسیب میرساند.

وی با بیان این که تصویب لایحه FATF مانند قرارداد گلستان و ترکمنچای است، ابراز داشت: با ورود رسمی به FATF خاک کشور محفوظ میماند اما تمام استقلال کشور را از دست خواهیم داد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه مردم ایران در صرف اموال و پولهای خود در مسائل مختلف اختیار عمل کاملی دارند ولی با تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی تمام اطلاعات و دادههای مالی مردم و مسؤولان کشور در اختیار برخی از کشورهای عضو این کنوانسیون قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: امروزه انگلیس میلیونها دلار هزینه میکند تا دهها جاسوس پرورش داده و به کشورها اعزام کند تا بدین وسیله اطلاعات نظامی برخی کشورها را به دست آورد. این درحالی است که با پیوستن ما به کنوانسیون مبارزه با پولشویی، اطلاعات دفاعی و نظامی خود را به راحتی در اختیار بیگانگان قرار میدهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که پذیرش FATF دست ایران را زیر گیوتین دشمنان قرار میدهد، گفت: با پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم باید اشخاص، شرکتها، سازمانها و نهادهایی که توسط نهادهای بینالمللی تحریم شدهاند، مورد تحریم حکومت ایران قرار بگیرند.

وی افزود: با این کار افرادی که برای دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی ایران سربازی و ایثارگری کردهاند، باید مورد تحریم خودیها قرارگرفته و در نهایت به کشورهای بیگانه تحویل داده شوند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: نخستین هدف از تشکیل FATF تضعیف بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران در داخل و کاهش ضریب نفوذ ایران در منطقه است تا در نهایت حکومت اسلامی ایران نابود شود.  

وی با اشاره به تجربه برجام، ابراز داشت: متأسفانه اشخاصی در بدنه دولت قرار دارند که از روی وابستگی فکری، خودباختگی یا فراهم کردن شرایط مناسب برای روز مبادا از الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم حمایت میکنند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات