۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۶۸۲۹۸
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز عید فطر به امامت امام جمعه بجنورد اقامه می شود

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از برگزاری نماز عید سعید فطر خبر داد و گفت: همانند سال‌های گذشته امسال هم نماز عید فطر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اقامه می‌شود.
حجت الاسلام احمدی فر- ستاد اقامه نماز

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری نماز عید سعید فطر در بولوار دولت و روبروی مصلا در بجنورد خبر داد و افزود: همانند سال‌های گذشته امسال هم نماز عید فطر در این مکان با امامت حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته برخی از نمازگزاران در این بولوار قبله درست را رعایت نمی‌کردند، اظهار کرد: مسیر بولوار با جهت دقیق قبله انحراف زاویه زیادی دارد؛ اما برخی افراد بدون توجه به این موضوع در راستای مسیر بولوار به نماز می‌ایستند که این اشکال دارد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد تصریح کرد: ما در برگزاری نماز عید فطر در این بولوار برای رعایت قبله مشکل جدی داریم؛ زیرا انحراف جهت قبله تا انتهای جمعیت زیاد است اما مردم طبق بولوار می‌نشینند.

وی ادامه داد: پارسال تأکید کردیم که این بولوار برای اقامه نماز عید فطر در مسیر قبله خط‌کشی شده و خط‌کشی‌های خیابان به فاصله پنج متر در جهت قبله انجام شود تا بر اساس این معیار جانمازها پهن شود؛ اما مسأله این است که مردم از قبل می‌نشینند و خیلی به این مورد توجه نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد افزود: اگر می‌خواهیم نماز مردم ایراد پیدا نکند باید جهت قبله درست باشد؛ زیرا اختلاف هم خیلی زیاد است این در حالی است که نماز عید فطر واجب نبوده و مستحب است.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید در نماز عید فطر مطابق با مسیر بولوار بایستند، اظهار کرد: امسال انتظامات و مسؤولان زاویه قبله را به مردم اطلاع می‌دهند و همچنین خادمان نماز جمعه و یاوران نماز برای تذکر به مردم در این زمینه و اصلاح این مورد تعیین شده‌اند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات