۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۶۷۹۴۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تمسک به قرآن و عترت، شرط رسیدن به سعادت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شناخت خدا مانع وابسته شدن انسان به تعلقات دنیوی می‌شود، گفت: تمسک به قرآن و عترت شرط رسیدن به سعادت و نجات از تعلقات دنیوی است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانیها برگزار شد، گفت: طبق آیات و روایات در سعادت دنیوی و اخروی انسان پنج شناخت لازم است.

وی افزود: خداوند می‌فرماید: به سوی شما نوری را فرستادم و آن نور مبین است؛ مراد از این آیه این است که همه مردان و زنان نسبت به قرآن کریم مسؤول هستند و باید در قیامت پاسخ دهند که در زندگی خودشان با قرآن کریم چه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مومنان به قرآن و عترت در قیامت معطل حسابرسی نمی‌شوند، ابراز کرد: در حسابرسی روز قیامت برخی به سرعت پاسخ خداوند را می‌دهند و به بهشت می‌روند آنان کسانی هستند که در عالم دنیا نسبت به قرآن و عترت بی اعتنا نبودند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اما افرادی که در دنیا نسبت به قرآن بی اعتنایی کردند حسابشان طولانی می‌شود و خداوند نیز هیچ بهانه‌ای از آنان نمی‌پذیرد و حق بهانه آوردن را هم ندارند.

این دانشمند فرزانه با استناد به کلام امام صادق(ع)، گفت: حضرت می‌فرمایند: کلام ما نور و برگرفته از منشأ نور عالم هستی است بر همین اساس ما وظیفه داریم این نور را به مردم انتقال دهیم؛ در قیامت از انسان نه تنها از قرآن کریم بلکه درباره عترت هم سوال می‌شود.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) نخستین کسی است که وارد قیامت می‌شود، تصریح کرد: حضرت در حالی وارد قیامت می‌شود که در یک دست قرآن و در سمت دیگر عترت ایشان قرار دارند در این هنگام ایشان به خداوند عرضه می‌دارند، بارالها؛ از امت من سوال کن پس از من با قرآن و عترت چه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه دل انسان مومن پشت به زشتی‌ها و رو به خدا دارد، گفت: گاهی برخی گله دارند چرا دعای ما مستجاب نمی‌شود در حالی که اگر انسان به قرآن و عترت رو بیاورد همه دعاهایش مستجاب می‌شود. با تمسک به قرآن و عترت می‌توان موانع استجابت دعا را برطرف کرد.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه انسان باید در مقابل قرآن و روایات تسلیم باشد، عنوان کرد: آیات و روایات هرگز انسان را به انجام عملی که بیش از توان فطریش است وادار نمی‌کند بنابراین قوانین الهی پیچیده نیست.

وی در پایان شناخت خداوند را یکی از راه‌های سعادت انسان دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی خدا را بشناسد اسیر تعلقات دنیوی نمی‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات