۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۶۷۵۸۹
خطیب جمعه ساری:

تلاش برای محو رژیم صهیونیستی آرمان انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت ساری با تأکید بر این که تلاش برای محو رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین آرمان انقلاب اسلامی است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه همت خود را برای تحقق این فریضه دینی و انقلابی به کار خواهد گرفت.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تجلیل از حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس کشور، این حضور را نشان دهنده دغدغه ملت ایران نسبت به آرمان های فلسطین دانست.

وی با بیان این که مردم کشورمان امسال نیز با این حضور گسترده حمایت عملی خود را از فلسطین و مسأله قدس نشان دادند، افزود: روز جهانی قدس، تجلی وحدت و همبستگی امت اسلام در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که روز قدس مظهر ایستادگی امت اسلامی در برابر صهیونیسم جهانی است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تکلیف ملت های مسلمان را در برابر قدس و فلسطین معین و مشخص کردند.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که تلاش برای محو رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین آرمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه همت خود را برای تحقق این فریضه دینی و انقلابی به کار خواهد گرفت.

حجت الاسلام یوسف پور در ادامه سخنان خود با محکوم کردن اقدام سخیف و غیر قانونی ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، خاطرنشان کرد: این اقدام ترامپ جنایتی آشکار در حمایت از اقدامات ضد انسانی رژیم غاصب صهیونیستی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آزادی بیت المقدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین همچنان اولویت نخست جهان اسلام است، تصریح کرد: نظام سلطه در تلاش است تا با حاشیه سازی و ایجاد بحران در منطقه این مسأله را به حاشیه ببرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که تنها راه حل مسأله فلسطین بازگشت آوارگان فلسطینی از سراسر جهان و برگزاری همه پرسی در این کشور است، خاطرنشان کرد: مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین دستاوردهای ارزشمندی را در پی داشته است.

حجت الاسلام یوسف پور در ادامه سخنان خود به تلاش مرتجعین عرب برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: این اقدام سران وابسته و دیکتاتور عربی ننگی آشکار در تاریخ حیات آنها خواهد بود.

وی با بیان این که امروز جبهه مقاومت پیروز میدان مبارزه با نظام سلطه و صهیونیست ها بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش های دشمنان امروز می بینیم که شکست خورده واقعی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و جبهه مقاومت مقتدر تر از هر زمان دیگری در عرصه حضور دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ماه مبارک رمضان آغاز سال عبادی مؤمنان محسوب می‌شود، افزود: خداوند ماه‌های سال در دوازده ماه خلق کرد و اولین ماه آن را ماه خدا رمضان قرار داد.

حجت الاسلام یوسف پور همچنین به حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان در شب های با فضیلت قدر اشاره کرد و گفت: این حضور گسترده نشان دهنده روح معنوی این نسل جوان و اثرگذار جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که باید از ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان در جهت تزکیه نفس و نزدیکی به خداوند متعال بهره گیریم، خاطرنشان کرد: این فرصت ها همیشگی نیست و نباید به راحتی این فرصت ها را از دست بدهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از سبک زندگی قرآنی، علوی و فاطمی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: باید این شیوه زندگی الگو و اسوه ما در زندگی فردی و اجتماعی قرار گیرد.

حجت الاسلام یوسف پور با تأکید براین که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای فراگیری درس صبر و مقاومت است، خاطرنشان کرد: با این دو ویژگی می توانیم در زندگی مسیر سعادت و تعالی را طی کنیم و به سر منزل مقصود برسیم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات