۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۶۵۵۲۴
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرشفیعی:

حضور قلب شرط تعالی معنوی به‌واسطه دعا است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ایمان شاخصه نجات از آتش عذاب الهی است، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به ایمان حضور قلب در دعا است و دعا زمانی تعالی معنوی انسان را فراهم می‌کند که با حضور قلب همراه باشد.
حجت الاسلام میرشفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر شفیعی استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با بیان این که ماه رمضان، ماه استجابت دعای مؤمنان است و خداوند در این ماه سه حاجت از مؤمنان را برآورده می‌کند، گفت: آمرزیده شدن گناهان، نجات از آتش جهنم و وارد شدن به بهشت از مهم‌ترین حاجت‌ها و دعاهایی است که در ماه رمضان برای مؤمنان به استجابت می‌رسد.

وی بابیان این که نجات از آتش عذاب تنها به‌وسیله ایمان ممکن است، تصریح کرد: ماه رمضان، ماه تقویت ایمان و باورهای ایمانی است و کسی که در این ماه به معرفت الله برسد نه‌تنها از عذاب آتش در امان خواهد بود بلکه در بهشت الهی جای خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که در بسیاری از دعاها ائمه به ما آموزش داده‌اند که از خداوند طلب آمرزش، نجات از آتش جهنم و وارد شدن به بهشت را  داشته باشیم، تصریح کرد: همان‌طور که بیان شد ملاک بهشتی شدن ایمان است و انسان ممکن است آمرزیده شود اما به بهشت نرود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر شفیعی با تأکید بر این که رمضان ماه تقویت ایمان به‌واسطه استغفار از گناهان است، تصریح کرد: انسان با خواندن دعا و انس با قرآن می‌تواند به درجات مختلفی از ایمان دست یابد؛ بنابراین باید از فرصت رمضان برای رشد معنوی خود نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی به راه‌های آمرزیده شدن و بهشتی شدن انسان‌ها اشاره کرد و افزود: حضور در برنامه‌های معنوی ماه رمضان اگر با حضور قلب همراه نباشد برای انسان فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: اعمال عبادی انسان نباید از روی  ترس از جهنم یا به طلب بهشت باشد؛ بلکه انسان باید خداوند را تنها به‌واسطه مقام ربوبیت و خالقیت عبادت کند تا این عبادت بتواند افضل عبادات باشد.

وی قرآن کریم را مایه هدایت انسان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: قرآن راه رسیدن به خداوند است؛ بنابراین اگر آیات هستی‌بخش قرآن در متن زندگی انسان‌ها جاری شود می‌تواند آن‌ها را در مسیر بندگی خداوند و در مسیر ولایت اهل‌بیت(ع) قرار دهد./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات