۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۶۵۲۷۰

پذیرش ۸۰۰ خانوار جدید در کمیته امداد استان قم

مدیر کل کمیته امداد استان قم گفت: سرعت توانمندسازی در استان قم پیشرفت خوبی داشته و هیچ خانواری بدون دلیل و سند از چرخه حمایت خارج نمی‌شود.
میرشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم، در نشستی خبری که ظهر امروز در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به نحوه امداد به مددجویان اظهار داشت: بنای کمیته امداد این نیست که به همه مددجویان مادام العمر کمک رسانی کند، با پی‌گیری رویکرد توانمندسازی در کمیته امداد استان قم سعی می‌شود که خانوارهای مددجوی این کمیته از زیر خط فقر خارج شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان قم درباره افراد تحت پوشش کمیته امداد قم مطرح کرد: در اسفندماه سال گذشته 20 هزار و 703 خانوار تحت پوشش کمیته امداد قم بودند که 15 هزار و 600 خانوار آن معیشت بگیر و بقیه از خدمات موردی این نهاد استفاده می‌کنند.

وی از پذیرش 800 خانوار جدید در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در سال جاری برای خانوارهای نیازمند در استان قم که 16 هزار و 301 خانوار هستند، کمک معیشت در نظر گرفته شده است.

میرشکار با اشاره به این‌که ایتام استان قم دارای 19هزار حامی هستند عنوان کرد: در استان قم هزار و 824 یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی استان قم را پیشگام در عرصه سرانه پرداخت طرح اکرام ایتام دانست و ابراز داشت: هر یتیم در استان قم ماهیانه 347 هزار تومان از حامیان خود دریافت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان این‌که 96 درصد از مددجویان کمیته امداد استان قم در مناطق شهری زندگی می‌کنند گفت: 14 هزار و 106 زن سرپرست خانوار در قم، مددجوی کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به این‌که کمتر از 3 درصد جمعیت استان قم، تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیان کرد: این درصد در کشور به صورت میانگین 6 درصد است و همچنین حدود 2 درصد مردم قم از کمیته امداد کمک معیشتی می‌گیرند.

میرشکار با بیان ‌این‌که 50 مددکار در کمیته امداد استان قم هستند که بیش از 300 پرونده را رسیدگی می کنند، گفت: سرعت توانمندسازی در استان قم پیشرفت خوبی داشته و هیچ خانواری بدون دلیل و سند از چرخه حمایت خارج نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در شهریور 95، حدود 18 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بودند و در حال حاضر تعداد این خانوارها به بیش از 15 هزار خانوار افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم به تقدیر از مشارکت مردم استان قم در یاری این کمیته ابراز داشت: سال گذشته 38 میلیارد و 200 میلیون تومان به کمیته امداد استان قم کمک شد که نسبت به سال گذشته آن با افزایش 21 درصدی روبرو بود.

وی افزود: نکته دیگری که باعث تمایز نسبت به سال گذشته می‌شود، میزان کمک‌های نقدی بوده است که حدود 72 درصد بوده و باعث کسب رتبه نخست استان قم در این زمینه شده است، همچنین 28درصد کمک‌ها غیرنقدی بود که شامل کالاهایی درجه یک مانند لوازم خانگی و پارچه است.

میرشکار در پایان یادآور شد: در سال 96، تعداد 133مسکن برای مددجویان استان قم تهیه شد که بابت هر مسکن 40 میلیون تومان بلاعوض به مددجویان داده شد و این آمار نسبت به سال قبل حدود 61 درصد رشد داشته است./876/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات