۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۲۰۱
پوربافرانی در گفت‌وگو با رسا:

خروج آمریکا از برجام فرصتی برای تقویت توان داخلی است

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام اتحاد و انسجام ملت و دولت ایران را افزایش داد، گفت: ثمره این خروج تکیه بر توان داخلی و عدم وابستگی به خارج از مرزها خواهد بود.
پوربافرانی

عباسعلی پوربافرانی عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نتیجه خروج آمریکا از برجام را وحدت و استقامت بیشتر ملت ایران دانست و گفت: ملت ایران مردمی محکم و استوار هستند.

وی افزود: اینکه دولتی بخواهد در جهت اقتصادی به ملت ایران فشار بیاورد و به تعهداتی که داده پایبند نباشد به طور قطع این اقدام نمی‌تواند در حرکت مردم ایران خدشه‌ای وارد کند بنابراین مردم ایران با خروج آمریکا از برجام با انسجام و اتحاد بیشتر به فعالیت خود در مسیر شکوفایی کشور حرکت خواهند کرد.

پوربافرانی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که ما نمی‌توانیم با دشمن بر سر یک میز مذاکره بنشینیم و نمی‌توان به تعهدات آنان اعتماد کرد، اظهار داشت: برجام یک معاهده بین‌المللی بود و کسی که به عنوان یک مجموعه جهانی چنین تعهدی را امضا می‌کند باید پایبند به معاهدات آن هم باشد متاسفانه امروز در آمریکا شخصی در صدر کار است که هیچ ضابطه و رابطه بین‌المللی را رعایت نمی‌کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ایران تا زمانی به تعهدات برجام پایبند خواهد بود که سایر کشورها نیز به تعهدات آن پایبند باشند ولی اگر این تعهدات زیر پا گذاشته شود به طور قطع نظام جمهوری اسلامی و دولت ایران از هیچ کوششی برای احقاق حقوق ملت دریغ نخواهد کرد.

وی حمایت از تولید ایرانی را یکی از راه‌های مهم در راستای تقویت اقتصاد داخلی دانست و گفت: مسؤولان در ابعاد مختلف تلاش خواهند کرد بر زندگی مردم تاثیرگذار باشند و رضایت نسبی آنان را جلب کرده و از نارضایتی آنان جلوگیری کنند و این امر در کمیسیون‌های مختلف با محوریت حمایت از تولیدکنندگان و نخبگان داخلی که سرمایه‌های کشور هستند در حال پیگیری است.

پوربافرانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مردم و مسؤولان با یکدیگر متحد شوند و براساس فرامین رهبری در مسیر درست گام بردارند به طور قطع خروج آمریکا از برجام نه تنها برای ما مشکلی ایجاد نخواهد کرد بلکه می‌تواند باعث خودکفایی کشور و عدم وابستگی به بیرون از مرزها شود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات