۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۶۳۴۵۵
آیت الله صفایی بوشهری:

تحریم و تحریک مرتجعین منطقه راهکار آمریکا برای فشار بر ایران است

امام جمعه بوشهر گفت: تحریم های مختلف اقتصادی و تحریک کشورهای کم فهم منطقه همچون عربستان سعودی دو روش آمریکا برای فشار بر ایران است.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار برخی از مسؤولان و کارگران با رهبر معظم انقلاب به بدعهدی آمریکا و دشمنی آن با ملت ایران پرداخت و گفت: آمریکا به جنگ اقتصادی روی آورده و باید با این تهاجم بسیار شدید اقتصادی مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آمریکا دو راهکار برای فشار بر کشور در دستور کار قرار داده اظهار داشت: تحریم های مختلف اقتصادی و تحریک کشورهای کم فهم منطقه همچون عربستان سعودی دو روش آمریکایی هاست؛ آنها رژیم صهیونیستی را به میدان نمی آورند و به دنبال جنگ اسلام علیه اسلام هستند و نیز با فروش تسلیحات خود به کشورهای نابخرد، آنها را علیه انقلاب اسلامی تحریک می کنند.

وی بیان داشت: آمریکا گروه های تروریستی را درست می کند و با حمایت و پشتیبانی از آنها مردم منطقه را به جان هم می اندازد. آنها با قلدری تمام در منطقه حضور دارند و باعث ناامنی در منطقه هستند؛ هرجایی که ناامنی است در آن آمریکا وجود دارد و تاریخ سیاسی این کشور نشان داده که هرجا حضور داشته آن منطقه را ناامن کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به جوسازی های اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا می کند ایران به دنبال سلاح هسته ای است و نیز اتحادیه اروپا که برخی شخصیت های داخلی ما فکر می کردند بین آنها و آمریکا فاصله است هم با یک برنامه ریزی پنهان با آمریکا گفتگو می کنند که آمریکا از برجام خارج نشود و به جای آن یک قرارداد جدید منعقد شود.

امام جمعه بوشهر افزود: از چندی پیش سران کشورهای اروپایی با سفر به آمریکا همان اندیشه رییس جمهور این کشور را با لفظ دیگری تکرار کردند.

وی تاکید کرد: هیچگاه ایران اسلامی نباید به آمریکا و کشورهای اروپایی اعتماد کنند چراکه این کشورها خائنان تاریخ هستند و به عهد خود وفا نمی کنند؛ اعتماد به آمریکا نشان از سفاهت سیاسی و عدم عقلانیت سیاسی است و تنها راه نجات کشور توکل به خداوند متعال و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و برنامه ریزی برای اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایران اسلامی در برجام به تمامی تعهدات خود عمل کرده است اظهار داشت: این درحالی است که طرف مقابل زیر بار وفای به عهد خود نمی رود و اروپایی ها یک به یک به آن ملحق می شوند؛ جبهه استکبار به دنبال چپاول ثروت و تسلط بر قدرت است./833/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات