۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۳۰۰۱
معاون عملیات سپاه قدس:

روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از حرم جلودار بود

سردار صبوری با بیان این که روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از حرم جلودار بود، به نقش ویژه روحانیت در تربیت، تهییج و سالم نگاه داشتن محیط جنگ اشاره کرد.
سردار اصغر صبوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حاج اصغر صبوری معاون عملیات سپاه قدس شامگاه یکشنبه در یادواره 126 شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای روحانیت اظهار داشت: برگزاری جلسات برای گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای روحانیت ارزش و اهمیت خاصی دارد چراکه برکت دفاع مقدس به حضور این افراد بود.

وی افزود: ما در طول هشت سال دفاع مقدس با رزمندگان روحانی زیادی حشر و نشر داشتیم و اصلا یکی ازویژگی های دفاع مقدس نقش روحانیت در جنگ بود؛ انقلاب اسلامی ما را امام راحل به عنوان یک روحانی به پیروزی رساند و این روحانیت بودند که در هدایت مردم برای تثبیت انقلاب نقش ویژه ای داشتند.

معاون عملیات سپاه قدس عنوان کرد: در دفاع مقدس این نقش بسیار برجسته بود؛ بنده خودم نزدیک به سه سال در کنار شهید حجت الاسلام ردانی پور بودم و هرچه در زندگی دارم به خاطر همان دو سه سال بود به همین جهت ما در کنار ایشان و با تسلطی که به مسائل و موضوعات مختلف داشت توانستیم هسته مرکزی لشکر امام حسین(ع) را تشکیل بدهیم.

وی با بیان این که روحانیت در تربیت، تهییج و سالم نگاه داشتن محیط جنگ نقش آفرین بود، گفت: امروز هم در عراق و سوریه و جبهه های مبارزه با تکفیر این روحانیت بودند که به افراد روحیه می دادند و تشکیل حشد الشعبی نیز به برکت روحانیت و فرمان آیت الله سیستانی بود.

سردار صبوری ابراز داشت: انقلاب اسلامی برای ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد و امروز اگر بخواهیم کلاه خودمان را قاضی کنیم و دستاوردهای انقلاب را بنویسیم و دشمنی دشمنان را هم در طرف دیگر بنویسیم متوجه می شویم که چقدر انقلاب اسلامی ریشه ها و پایه های محکمی دارد.

وی یادآور شد: هرچند در برابر ما سنگ اندازی زیادی های صورت می‌گیرد ولی یاد گرفتیم که باید روی پای خودمان بایستیم و این را فهمیدیم هرکجا که برنامه ریزی به عهده نیروهای انقلابی بوده موفق بوده ایم و امروز جزو افتخارات ما محسوب می شود.

معاون عملیات سپاه قدس با اشاره به این که ایران اسلامی در بخش نظامی در برابر هیچ قدرتی احساس ضعف نمی کند، خاطرنشان ساخت: این به خاطر این است که در برنامه ریزی و تولید و همه فعالیت ها، نیروهای انقلابی و متخصص حضور دارند.

وی اضافه کرد: ما در عراق و سوریه روی پای خودمان ایستادیم و دفاع کردیم و جلوی داعش را در 25 کیلومتری کربلا، هفت کیلومتری بغداد و 40 کیلومتری مرزهای ایران و در کنار حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) گرفتیم و توانستیم آنها را به عقب برانیم.

سردار صبوری عنوان کرد: اگر همت و صلابت و روحیه انقلابی نبود نمی توانستیم جلوی دشمن تکفیری قرار بگیریم و صف واحدی از افغانستان و ایران و پاکستان و یمن در برابر دشمن تشکیل بدهیم ولی باید بدانیم دشمن هیچ چیز به ما نداده بلکه می خواهد همه دستاوردهای ما را بگیرد.

معاون عملیات سپاه قدس با تأکید بر این که در موضوع هسته ای نیز هیچ چیز از دشمن نگرفتیم، خاطرنشان کرد: آنها می خواهند همه مؤلفه های قدرت ما را بگیرند و می خواهند استقلال ما را گرفته و نظام ما را به ضعف بکشند، از این رو دستاوردهای جمهوری اسلامی مورد هجمه دشمن است و ما با جوانان خودمان و با قدرت نیروی جوان این کشور که مهمترین سرمایه ما است و عنایت خدا و اهل بیت(ع) می توانیم این دستاوردها را تثبیت کنیم.

وی ادامه داد: ما در بخش هایی مثل فضای مجازی دچار حادثه هستیم و معتقدم اگر در این زمینه ها هم کار به دست نیروهای انقلابی بود وضعیت ما بسیار بهتر بود و قطعا آسیب های کمتری می دیدیم.

سردار صبوری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب 24 اصل اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و اگر تمرکز ما از چند سال قبل روی اجرایی و عملیاتی کردن این اصول بود، آسیب های دشمن را کمتر می کردیم و در معرض دشمنان در بخش اقتصادی قرار نمی گرفتیم.

وی افزود: البته بعد از انقلاب اسلامی ما در همه صحنه ها با دست خالی پیروز شدیم در حالی که دیدیم در جنگ همه دولت های مختلف علیه ما جمع شده بودند و امروز که در ابعاد پیچیده جنگی در عراق و سوریه با دشمن درگیر شدیم باز هم پیروز میدان بودیم و داعش به لحاظ نظامی نابود شده است.

معاون عملیات سپاه قدس عنوان کرد: در بحث های اقتصادی و مباحث مربوط به فضای مجازی نیز اعتقاد داریم در آینده نزدیک جوانان انقلابی ما بر آن مسلط می شوند و می توانیم بر دشمنان خود پیروز شویم و در حوزه اقتصادی اگر دستورات رهبر معظم انقلاب را پیاده کنیم می توانیم از تحریم ها بگذریم و در آن عرصه نیز موفق باشیم.

وی با بیان این که دشمن به دنبال از بین بردن امید و انگیزه در بین جوانان انقلابی است، یادآور شد: ما باید دستاوردهای انقلاب را در ذهن خود مرور کنیم و ببینیم ما باید نگران باشیم یا دشمنان مان؛ تا به امروز ما همیشه رو به جلو حرکت کردیم و دشمنان برای این که ما روی پای خود نایستیم به ما حمله کرده اند.

سردار صبوری ابراز داشت: امروز آمریکا به اذعان خودشان بدهکارترین کشور دنیا است و در اروپا نیز وضعیت خوبی حاکم نیست ولی ما امیدواریم و یقین داریم اگر بر اصولی که داریم نیروهای جوان و انقلابی تسلط پیدا کنیم قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات