۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۶۲۶۸۷

یادواره شهدای مدرسه علمیه امام مهدی موعود برگزار شد

مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) با حضور حجت الاسلام میرزامحمدی در قم برگزار شد.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) شب گذشته با حضور حجت الاسلام میرزامحمدی در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

فرهنگ ایثار و شهادت دشمن را در برنامه هایش ناکام می گذارد

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام قادری در ابتدای این جلسه با اشاره به این که همه طلاب باید با شهدا انس بگیرند، گفت: بارها دیده شده است که کسانی که با شهدا مأنوس بوده اند در زمینه های مختلف موفق تر نسبت به دیگران بوده اند و در نهایت هم عاقبت بخیر شده و شهادت نصیب شان شده است.

روایتگر دفاع مقدس ادامه داد: همه ما باید جلب رضایت امام زمان(عج) را سرلوحه کار خود قرار دهیم و همواره سعی کنیم لیاقت مان را به ایشان نشان دهیم تا حضرت(عج) به ما عنایت کرده و از ما دستگیری کنند.

وی با بیان این که امروزه با راهیان نور بیشتر فرزندان جامعه با سبک زندگی و سیره شهدا آشنا شده و نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت ترغیب می شوند، خاطرنشان کرد: بی تردید اگر فرزندان با این روش تربیت شوند دیگر دشمن نمی تواند فرهنگ دینی را تغییر دهد.

حجت الاسلام قادری تأکید کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در کشور نهادینه شود، دیگر دشمن نمی تواند با سندهای بی ارزشی همچون 2030 به فرهنگ مذهبی جامعه نفوذ کرده و مسیر معنوی را منحرف کند.

فتنه های اعتقادی از دل فتنه های سیاسی به وجود می آید

همچنین در ادامه حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به این که جریان «قاعدین» و یا همان اعتزالیون در دفاع مقدس نیز کارشکنی های بسیاری کردند، تصریح کرد: بسیاری از این افراد افتخار شاگردی امام خمینی(ره) را داشتند، اما نوبت به جنگ که رسید سکوت پیشه کردند و حتی در سایه این سکوت قصد داشتند به جایگاه امام(ره) نیز ضربه وارد کنند و با رفت و آمد به حوزه نجف می خواستند چهره امام راحل را مخدوش جلوه دهند، اما فقها و بزرگان حوزه نجف همچون آیت الله حکیم و آیت الله خویی نامه نوشتند که این افراد مجتهد نیستند و توطئه شان را خنثی کردند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: بعد از جنگ، امام راحل به این افراد پیشنهاد امامت جمعه خوزستان را پیشنهاد کردند، اما این ها سر باز زده و گفتند «ما بالاتر از آن هستیم که بخواهیم به نیابت از شما به خوزستان برویم»؛ این افراد در حال حاضر نیز موجود هستند و ما آن ها را با عنوان «تشیع انگلیسی» می شناسیم.

وی با تأکید بر این که باید از تاریخ درس عبرت بگیریم و بصیرت مان را افزایش دهیم، ابراز داشت: امروزه دشمن از طریق جنگ نرم به میدان آمده و با فضای مجازی که به تعبیر مراجع و علمای بزرگ این فضا هم حقیقی است، می خواهد از خردسالان شروع کند و فرهنگ دینی را اینگونه از بین ببرد.

حجت الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: نباید بگوییم فتنه ها تنها بعد سیاسی دارد و سکوت کنیم، زیرا فتنه های اعتقادی از طریق همین فتنه های سیاسی به وجود می آید؛ نمونه بارز فتنه های اعتقادی همین سند 2030 است که بر اثر بی توجهی برخی افراد نسبت به مسائل سیاسی به وجود آمد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات