۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۶۲۴۶۷
آیت الله اعرافی:

حوزه باید نیازهای روز را نیازسنجی و پاسخ دهد

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به نقش ویژه قم در فرهنگ سازی میان جوانان در ایران وسایر کشورها تأکید کرد که حوزه باید نیازهای روز جامعه را نیازسنجی و پاسخ دهد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار با محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به لزوم همکاری حوزه و وزارت ورزش و جوانان برای ارتقای سطح فرهنگ، اظهار داشت: این مسأله می تواند برای رفع آسیب های اجتماعی نیز کمک شایانی بکند.

وی در بخش دیگری از این دیدار تأکید کرد: بهترین راه برای تببین جایگاه جوان و نوجوان ارزش دهی به او است، به همین جهت اگر این دو نهاد در کنار هم باشند می توانند برای ترویج، تبیین و الگوسازی فکری و همکاری به نتایج خوبی دست پیدا کنند، البته در دوره مدیریت جدید حوزه طرح هایی در این جهت نیز در حال اجرا داریم.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه باید بتواند نیازهای روز و جامعه را نیازسنجی و پاسخ بدهد، خاطرنشان کرد: البته شهر قم نیز برای فرهنگ سازی بین جوانان ظرفیت های خوبی دارد، البته نه به این معنا که این شهر تبدیل به یک کشور شود، بلکه فرصت های زیادی در این شهر اعم از مراکز علمی بزرگ، حوزه و مراجع جایگاه ویژه ای به قم داده است.

وی شهر قم را یکی از اثرگذارترین شهرها برای نظام اسلامی برشمرد و عنوان کرد: این مسأله به این دلیل است که جوانان و علمای زیادی از شهرهای مختلف و کشورهای جهان به این شهر آمده و مشغول فعالیت های علمی و فرهنگی و سیاسی هستند.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: ما از ظرفیت بزرگ جوان در کشور خبر داریم و اعتقاد داریم این ظرفیت می تواند ضامن سلامت نظام اسلامی باشد از این رو حوزه علمیه نمی تواند خد را با این مسأله بیگانه بداند.

وی در پایان یادآور شد: حوزه علمیه نیز این آمادگی را منطق نسل جوان را ارتقاء بدهد و در مسیر آگاه سازی نسل جوان قدم بردارد، چراکه خود را خادم نظام شمرده و این مسأله یعنی رسیدگی به جوانان را نیز یکی از اهداف اصلی نظام می داند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات