۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۵۶۲۰۳۳

حضور مراجع و علما در مجلس ترحیم حاج علی وافی

مجلس ترحیم حاج علی وافی برادر آیت ابوالقاسم وافی با حضور حضرت آیت الله سبحانی و شخصیت های برجسته حوزوی برگزار شد.
آیت الله وافی
تسلیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجلس ترحیم حاج علی وافی برادر آیت ابوالقاسم وافی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجد النبی واقع در سالاریه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله سبحانی و آیات مصباح یزدی، سید علی محقق داماد، یثربی، سیدمحمدرضا مدرسی یزدی، حسینی بوشهری، استادی سید محمدکاظم مدرسی، علوی‌بروجردی، اعرافی و سعیدی در این مجلس حضور داشتند.

همچنین نمایندگانی از دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله هاشمی شاهرودی، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مؤسسه امام خمینی(ره)، حوزه علمیه قم، اتحادیه ناشران و شرکت تعاونی ناشران قم نیز در این جلسه حضور یافتند.

گفتنی است، حاضران در این مجلس با قرائت قرآن کریم و فاتحه برای شادی روح مرحوم‌حاج علی وافی دعا کردند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در این مجلس ترحیم خاطرنشان کرد: ما در این دنیا جاودان نخواهیم بود، چراکه به این دنیا آمده ایم تا روزی به دار آخرت برویم و محصول دنیوی خود را برداشت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات بهترین توشه برای  آخرت «تقوا» است، ابراز کرد: انسان متعلق به خداوند است و هیچ چیزی از خود ندارد؛ چشم، گوش، زبان و همه اعضای بدن صاحب دارد و اینگونه نیست که ما بپنداریم حساب و‌ کتابی وجود ندارد.

وی توسل‌، توجه و پناه بردن به اهل بیت(ع) را راه نجات و سعادت‌مند شدن دانست و اظهار داشت: انسان باید رضایت الهی را سرلوحه عمل خویش قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره بن روایت «همه ما اهل بیت(ع) کشتی نجات هستیم، اما حسین(ع) سریع تر از ماست»، بیان کرد: باید با تمسک به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) مشکلات و گرفتاری های دنیوی و اخروی خود را حل کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سیره امام سجاد(ع) گفت: حضرت(ع) در آن دوران ظلمانی که معاویه طی ۴۸ سال به راه انداخته بود با یک خطبه خوانی پایه های آن حکومت ظلمانی را به گونه ای متزلزل کردند که همه مردم تاریکی آن حکومت را درک کردند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات