۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۶۱۸۵۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مصادیق آیات الهی را با قرآن و روایات می‌توان درک کرد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه آیات قرآن کریم مصداق دارد، گفت: مصداق‌های قرآن کریم را می‌توان با کمک خود قرآن کریم و روایاتی که در کتاب‌های معتبر بیان شده درک کرد.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه آیات قرآن کریم مصداق دارد.

وی افزود: مصداق‌های قرآن کریم را می‌توان با کمک خود قرآن کریم و روایاتی که در کتاب‌های معتبر بیان شده درک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان حضرت مریم(س) را مصداق بارز بلد طیب دانست و ابراز کرد: خداباوری مهمترین سرمایه این بانوی پاک طینت بود خداباوری ایشان به حدی بود که اگر همه انسان‌های عاقل منکر وجود خداوند می‌شدند کمترین خدشه‌ای به خداباوری ایشان وارد نمی‌شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه حضرت عیسی(ع) را مایه آبرو برای حضرت مریم(س) در دنیا و آخرت بیان کرد و اظهار داشت: خداوند چهارمین پیامبر الوالعزم را در وجود ایشان که مصداق بلد طیب بود پرورش داد.

وی مصداق بلد خبیث را انسان‌های گناهکار دانست و گفت: حتی حیوانات از این افراد فراری هستند امیرمومنان علی(ع) زمانی که به چهره امام حسین(ع) می‌نگریستند می‌فرمودند: روزی را می‌بینم که وحشی‌های بیابان گردن می‌کشند که بتوانند برای تو گریه کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کسی نمی‌تواند چیزی را که با مصداق قرآن منطبق نیست را به قرآن استناد دهد، اظهار داشت: اگر کسی یک سلسله مصداق ساختگی و قلابی را وارد آیه‌ای کند و بگوید این از مصادیق قرآن کریم است خود قرآن کذب بودن آن را بیان می‌کند. بعد از رحلت رسول خدا کارخانه مصداق سازی رواج یافت و این بدترین جنایتی بود که علیه قرآن کریم انجام شد.

این خطیب مشهور با استناد به کلام پیامبراکرم(ص)، عنوان کرد: وجود مقدس حضرت در خواب و بیداری به خداوند متصل بود و فیوضات الهی را دریافت می‌کردند. حضرت می‌فرمایند: من هر شب نزد خداوند بیتوته دارم و خداوند مرا اطعام و سیراب می‌کند؛ مراد از اطعام، طعام عقل، روح و قلب و منظور از نوشیدنی شراب طهور است.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) به حکم خداوند با تعدادی از بانوان ازدواج کرد که همه غیر از دو نفر سنشان از سن پیامبر بالاتر بود. هیچکدام از ازدواج‌های پیامبراکرم(ص) برای تمایلات نفسانی نبود. کوچکترین زن ایشان عایشه بود او قبل از ازدواج با پیامبر همسر یکی از مردان مکه بود و ابوبکر طلاق او را گرفت و در سن 25 سالگی به عقد پیامبراکرم(ص) درآورد. او در خانه پیامبر با زن دیگر علیه رسول خدا همدست شدند و به فاش کردن اسرار خانه پیامبر پرداختند علت این اقدام نیز انحراف قلبی بود که آنان داشتند؛ بنابراین کسی نمی‌تواند آنان را در آیه تطهیر داخل کند چرا که مصداق واقعی آیه تطهیر پنج تن ال عبا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه امام حسین(ع) از طهارت عقل، روان، قلب، اخلاق، عمل، اعتقاد، سخن و جهاد برخوردار بودند، خاطرنشان کرد: حادثه کربلا در نهایت پاکی و طهارت اتفاق افتاد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات