۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۶۱۳۵۵
قائم مقام مؤسسه امیر بیان تشریح کرد؛

شیوه های ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی از سوی مبلغان

حجت الاسلام کلاته با اشاره به شیوه های ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی از سوی مبلغان بر ضرورت مطالبه گری روحانیت نسبت به ارتقای کیفیت تولیدات داخلی تأکید کرد.
حجت الاسلام کلاته حمایت از کالای ایرانی

حجت الاسلام رمضانعلی کلاته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به لزوم تبلیغ مناسب روحانیان و مبلغان در حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب سال جدید را به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند وظیفه اصلی تبلیغ این مسأله بر عهده مبلغان است.

قائم مقام مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان افزود: روحانیت از بسترهای فوق العاده ای برای تبلیغ بهره مند است که این بسترها اعم از منبر، کلاس داری و سخنرانی های چند رسانه ای است و بهترین فرصت است که بحث حمایت از تولید داخل را در قالب پیام به مخاطب بیان شود نه این که کل منبر به دستور و فرمان به خرید کالای ایرانی خلاصه شود که در این صورت تأثیر زیادی ندارد.

وی با بیان این که در سخنرانی، پیام داخل موضوع است، ابراز داشت: خیلی از فیلم ها همین طور است که در قالب موضوعی که دارد پیام هایی را نیز به مخاطب القاء می کند؛ روحانی و مبلغ در فضای سخنرانی برای مردم و هیأت و کلاس داری برای دانش آموزان و دانشجویان به ویژه با سخنرانی چند رسانه ای با دادن آمار به خوبی می تواند این کار را انجام بدهد.

حجت الاسلام کلاته در بخش دیگری از این گفت‌وگو تبلیغ عملی طلاب را یکی از اصلی ترین زمینه های ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی دانست و تأکید کرد: خود طلاب از خودشان شروع کنند و وسائل زندگی خود را حتی الامکان از تولید داخل تهیه کنند تا مردم نگویند که روحانیت فقط حرف می زند ولی خودش عمل نمی کند.

وی تصریح کرد: حتی ما خودکار و دفتری که داریم نباید از جنس خارجی باشد، چراکه ما به عنوان کسانی که پشت سر رهبری حرکت می کنیم باید از خودمان شروع کنیم، هرچند مسائل کوچک و اجناس پیش پا افتاده باشد و از طرف دیگر سعی کنیم به فروشندگان نیز با لحن مناسب توصیه کنیم که برای مردم اجناس داخلی بیاورند.

استاد تبلیغ و روش سخنرانی یکی دیگر از زمینه های تبلیغ در این عرصه را تبلیغ در فضای مجازی دانست و عنوان کرد: طلاب با راه اندازی کانال ها و گروه های مجازی می توانند در این زمینه گام بردارند و مردم را به حمایت از تولید داخل دعوت کنند؛ کار دیگری که به نظر می رسد برجسته ترین مسأله باشد، مطالبه از تولید کنندگان است برای ارتقای کیفیت است.

وی اضافه کرد: ما در حوزه واقعا اگر می شود بیانیه بدهیم، جلسات بگذاریم و از تولید کنندگان بخواهیم تا کیفیت را بالا ببرند؛ چراکه مردم اگر ببیند روحانیت یک طرفه به قاضی می روند حرف ما را گوش نمی کنند ولی اگر در ایران بپیچد که حوزه علمیه نشستی گذاشته است که چطور کیفیت در کالاها را بالا ببریم اثر گذاری زیادی خواهد داشت و مردم نیز به خرید کالای ایرانی ترغیب خواهند شد.

حجت الاسلام کلاته با بیان این که اسلام نیز به کیفیت کالا و خدمات اهمیت زیادی می دهد، خاطرنشان کرد: دین ما حتی به قبر کندن اهمیت می دهد و می گوید قبری که برای اموات خود درست می کنید از استحکام خوبی برخوردار باشد تا به مرور زمان خراب نشود، بنابراین ما باید به تبعیت از دین خود در موضوع ارتقای کیفیت مطالبه گری کنیم.

وی ادامه داد: از همه این ها مهم تر امیدوار بودن به آینده است، این که بدانیم وقتی ولی فقیه شعاری را به عنوان شعار سال مطرح می کنند، این مسأله اتفاق می افتد و این شعار تأثیر دارد ولی اگر طبق سیاست برخی که مدام دنبال ناامیدی و خواندن آیه یأس باشیم نمی توانیم در مقام عمل موفق باشیم./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات