۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۶۰۸۸۲

تقدیر مدير کل آموزش و پرورش قم از برپایی نمايشگاه شميم ايمان

مديرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: ريشه مسائل تربيتي در دوران کودکي است و اگر امر تربيت در اين دوران محقق شود، مانند نهالي است که در سال هاي آتي ثمر آن را خواهيم ديد.
حميدرضا شيخ الاسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، حميدرضا شيخ الاسلام در حاشيه بازديد از نخستين نمايشگاه تخصصي تربيت ديني کودک و نوجوان با عنوان «شميم ايمان» که به همت معاونت فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در مرکز همايش هاي غدير برپا شده است، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: امروز با نسلي مواجه هستيم که بايد دقت وافري را نسبت به مسائل اعتقادي شان داشته باشيم.

وي گفت: ريشه مسائل تربيتي در دوران کودکي است و اگر امر تربيت در اين دوران محقق شود، مانند نهالي است که در سال هاي آتي ثمر آن را خواهيم ديد.

مديرکل آموزش و پرورش استان قم تصريح کرد: امروزه قبل از ورود دانش آموز و يا کودک به مدرسه بايد با مسائل اعتقادي به صورت ريشه اي برخورد و به سمت باور حرکت کنيم.

وي در ارزيابي نخستين نمايشگاه تربيت ديني کودک و نوجوان افزود: در اين نمايشگاه روش هاي آموزشي خوبي ارائه شده و متوليان امر به مسائل اعتقادي توجه بسيار خوبي داشته اند که واقعا مي تواند تأثيرگذار باشد.

شيخ الاسلام گفت: تأثير بسيار ارزشمندي که چنين نمايشگاه هايي دارد اين است که تغييري را در نحوه تربيت اولياء حتي اولياي ما در مجموعه آموزش و پرورش ميتواند داشته باشد که مهم ترين آن اولياي دانش آموزان مي باشند که روش و ابزار تربيت فرزندشان را در شروع شکل گيري شخصيت بتوانند از همين نمايشگاه ها به دست بياورند و به کار ببندند.

وي گفت: چنين نمايشگاه هايي کمک خواهد کرد تا نگران آينده و دوران بلوغ نسلي که امروز در نظام مقدس جمهوري اسلامي تربيت مي شود، نباشيم.

مديرکل آموزش و پرورش استان قم در پاسخ به اين سوال که برنامه آموزش و پرورش براي استفاده از ظرفيت هاي مراکز و مجموعه هاي فعال در تربيت ديني کودک و نوجوان چيست، بيان داشت: چند سالي است که کارگروه هاي تربيت ديني را در ستاد تشکيل داده ايم و سعي مان بر اين بوده که روش هاي تربيتي مان را در سطح مدارس تغيير دهيم.

وي اضافه کرد: به عنوان مثال در سال گذشته بيش از 85 هزار از مجموع 120 هزار دانش آموز ما در دوره ابتدايي در مسائل احکام با يک روش بسيار خاص تحت آموزش قرار گرفته اند.

شيخ الاسلام اظهار داشت: حتي در سال گذشته معاونت پرورشي آموزش و پرورش استان قم سعي کردند که کتاب احکام دختر و پسر از پايه سال سوم ابتدايي به شيوه خاص خود توسط مربي و ائمه جماعات و حتي مديران در سطح مدارس آموزش داده شود.

وي گفت: همکاران ما سعي شان بر اين است که بازديد اوليا و دانش آموزان را در اين نمايشگاه داشته باشند و حتي اگر نياز باشد، به سمت تفاهمنامهاي در راستاي چگونگي ارتباطاتي که مي توانيم با مجموعه هاي مختلف از جمله برگزارکنندگان اين نمايشگاه و مجموعه هاي حاضر داشته باشيم، برويم.

لازم به ذکر است، نخستين نمايشگاه تربيت ديني کودک و نوجوان تا روز بيست و دوم فروردين ماه از ساعت 16 الي 22 و در روز بيست و سوم فروردينماه از ساعت 9 الي 19:30 در مرکز همايش هاي غدير قم، واقع در ابتداي خيابان معلم، پذيراي عموم علاقه مندان خواهد بود./۸۴۱/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات