۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۶۰۸۲۳
کوشکی در گفت‌وگو با رسا:

مسؤولانی که به تولید داخلی ضربه می زنند محاکمه شوند

کوشکی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی با محاکمه مسؤولانی که با خرید کالای خارجی ارز کشور را به جیب تولید کننده خارجی سرازیر می‌کند محقق می‌شود، گفت: دولتمردانی که شعار سال را رعایت نمی‌کنند باید مواخذه شوند.
کوشکی

محمدصادق کوشکی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش مردم و مسؤولان در تحقق شعار سال جدید، گفت: مسأله حمایت از تولید داخلی یک بحث عقلی و بدیهی است.

وی افزود: اما نکته اینجا است که چرا دولتمردان این مهم را رعایت نمی‌کنند و چرا دولتمردانی که رعایت نمی‌کنند مواخذه و محاکمه نمی‌شوند.

کوشکی با اشاره به گزارش صریح مجلس از عملکرد وزارت نیرو و وزارت نفت در سال 95-96، ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی سال گذشته گزارش صریحی درباره عملکرد دو وزارتخانه مهم وزارت نفت و وزارت نیرو ارائه کرد که با توجه به این گزارش ارائه شده بیشترین خرید دولتی را این دو وزارتخانه انجام می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متاسفانه براساس گزارش ارائه شده این دو وزارتخانه به خرید کالای داخلی پایبند نبوده و با وجود کالای مشابه داخلی اقدام به خرید کالای خارجی کرده‌اند و از این طریق صدها میلیون دلار بودجه بیت المال را به جیب خارجی‌ها سرازیر کردند.

وی با طرح این پرسش که چرا مسببان این امر مواخذه و محاکمه نمی‌شوند، اظهار داشت: این افراد علی رقم تاکیدات مکرر رهبری، عقل سلیم و متخصصان این امر که اذعان دارند رشد اقتصادی کشور در گرو استفاده از کالای داخلی است و حتی دانش آموزان دبستانی نیز این را می‌دانند و بیان می‌کنند پس چرا این دو وزارتخانه مقوله‌ای به این مهمی را رعایت نکرده و زیر پا می‌گذارند.

کوشکی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین تا زمانی که این مسائل به نتیجه نرسد و وزیر نفت و وزیر نیرو به خاطر این امر مواخده و محاکمه نشوند ما راه به جایی نخواهیم برد از این رو اگر صرفا ما بخواهیم که مردم رعایت کنند به طور قطع شعار سال جدید عملی نخواهد شد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات