۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۶۰۵۷۸
گفت و گویی با طلبه سازنده بازی «مسجدآبی»؛

تلاش کردم بازی «مسجد آبی» فکری باشد

هدفم در کوتاه مدت این است که طلاب را با عرصه های جدید آشنا کنم تا با تولید محصولات جذاب و سازنده، مخاطبین از قشرهای مختلف را از درگیر شدن در بازی ها و محصولات نامناسب و غیراخلاقی نجات دهیم.
مسجد آبی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، چندی پیش نتایج فراخوان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» از سوی ستاد اقامه نماز کشور منتشر و نفرات برتر این فراخوان در محورهای مختلف تولید محتوای نمازی برگرفته از آیات و روایات شامل  آثار نمایشی (پویانمایی، موشن گرافیک، رئال، گیف)، طرح های گرافیکی (تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیک)، پادکست‌ های صوتی و استیکرهای نمازی، تولید نرم افزارهای رایانه ای و تلفن همراه(چندرسانه ای، بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی)، توزیع و نشر محتوای نمازی و ایده ها و تجربیات موفق در زمینه نماز مشخص شدند.

محمد علی باستانی طلبه مدرسه علمیه امام محمد باقر (علیه السلام) بیدخت از حوزه علمیه خراسان که با بازی «مسجد آبی» در این فراخوان شرکت کرده بود موفق به کسب رتبه دوم در بخش تولیدات رایانه ای در حوزه بازی و سرگرمی شد.

چگونه وارد عرصه تولید بازی شدید؟

یک طلبه نباید فقط به درس خواندن اکتفا کند و هدف من از ابتدای طلبگی این بود که به روز باشم و بتوانم دانسته هایم را به مخاطبین منتقل کنم. یکی از راه های خوب برای انتقال مفاهیم اعتقادی و دینی به قشرهای مختلف مردم بازی های کامپیوتری است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. من این مسیر را انتخاب کردم و تلاش کردم کامپیوتر را به صورت حرفه ای یاد بگیرم. البته پیش زمینه ای از دانشگاه در حوزه کامپیوتر داشتم که کافی نبود و فعالیت ها و مطالعات جانبی خود را در این زمینه افزایش دادم.

لطفاً در مورد اسم این بازی توضیح دهید.

منظور از «مسجد آبی»، مسجد مقدس جمکران است. بازی سه مرحله دارد که در یکی از مراحل آن گیمر باید از موانعی بگذرد تا به مسجد مقدس جمکران برسد. چون بازی «نهنگ آبی» به عنوان یک بازی غیرانسانی از طرف غربیان در فضای مجازی مطرح شده است، تلاش کردم با انتخاب این نام، بازی «مسجد آبی» را به عنوان یکی از گزینه های جست و جو کننده بازی «نهنگ آبی» در مرورگرهای اینترنت ارائه دهم. به طور کلی هدف بنده از ساخت بازی این بود که آشنایی کودکان با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را افزایش دهم.

آیا در محتوا و ساخت بازی از کسی کمک گرفتید؟

تلاش کردم بازی «مسجد آبی» فکری باشد و از جذابیت های ویژه ای در طراحی و گرافیک آن استفاده کردم. در طراحی و اجرا از نظرات و ایده های دوستان هم حجره ای ام استفاده کرده ام. مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر (علیه السلام) بیدخت جناب حجت الاسلام میری نیز کمال همکاری را با من داشتند و امکانات و فضای لازم برای ساخت این بازی را در اختیار بنده قرار دادند. البته به دلیل فرصت کم، آن چه که برای همایش ارسال شد نسخه تکمیل شده بازی نبود.

در مورد اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود در این عرصه بگویید؟

یکی از اهداف من این است که طلاب جوان، علاقه مند و بااستعداد را با این حوزه آشنا کنم و آن ها را ترغیب کنم تا وارد عرصه های جدید شوند و با تولید محصولات جذاب و سازنده مخاطبین کودک، نوجوان و جوان را از درگیر شدن در بازی ها و محصولات نامناسب و غیراخلاقی نجات دهند. در بلندمدت هم به دنبال پروژه ای هستم که طلاب بتوانند از طریق امکانات مجازی و ارتباطی فضای کلاس را تجربه کنند.

چه انتظاری از مدیران حوزه علمیه دارید؟

مسئولین حوزه علمیه باید روی طلاب جوانی که در عرصه های هنری، انیمیشن، بازی های کامپیوتری و سایر رشته های دارای مخاطب وارد شده و قصد فعالیت دینی دارند، حمایت و پشتیبانی و سرمایه گذاری کنند. طلاب بااستعداد زیادی در این زمینه ها فعال هستند که با توجه ویژه به آن ها می توان انتظار داشت محصولات متنوع و تاثیرگذاری از حوزه علمیه راهی بازار شود./934/د103/ب1

برچسب ها: خبرگزاری رسا خبر
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
واقعا خوبه كه طلبه ها علاوه بر درس كار های دیگه ای هم بلد باشند و چه خوبه كه حوزه علمیه و سازمان تبلیغات و...حمایت كنند چنین افرادی راتا استعدادهاشون شكوفاشود.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
این بازی رو از کدام فروشگاه ها میشه خرید؟
0
0