۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۵۸۵۴۸
آیت الله سعیدی:

اصالت‌‌های تبلیغ سنتی حوزه باید صیانت شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به تلاش دشمنان برای فراموشی روش‌های سنتی تبلیغ دین اسلام، بر صیانت از اصالت‌های تبلیغ سنتی حوزه تأکید کرد.
دیدار اعضای  خبرگزاری رسا با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد آرامش بهاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) صورت پذیرفت با بیان اینکه استفاده از روش‌ها و ابزارهای جدید در حوزه تبلیغ علوم دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: در جریان پرداختن به رسالت تبلیغ متکی بر روش‌های جدید روحانیت نباید از روش‌های سنتی و اصیل خود غافل شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که دشمنان برای فراموشی روش‌های سنتی تبلیغ دین مبین اسلان تلاش‌های بسیاری را انجام داده‌اند، ابراز داشت: روش‌های سنتی تبلیغ باید در کنار روش‌های جدید حفظ شود.

امام جمعه قم با اشاره به این که  طرح آرامش بهاری در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی دنبال شده است، گفت: مسؤولان اوقاف باید با اطلاع‌رسانی دقیق این موضوع عموم ملت را از جایگاه و اهمیت این نقش مطلع کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تجلیل از برترین‌های طرح آرامش بهاری را یک ضرورت عنوان کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که «امسال زمان اجرای طرح آرامش بهاری با ماه رجب هم‌زمان شده است» به همین علت باید از مناسبت‌های مختلف این ماه از جمله اعتکاف به شیوه مطلوب برای تبلیغ مبانی دین مبین بهره برداری شود.

وی ادامه داد: سنت‌هایی همانند اعتکاف جوانان را از هجمه‌های فرهنگی دشمن در امان نگه می‌دارد و در شرایطی که دشمنان با تبلیغات و هزینه‌های سنگین به دنبال انحراف جوانان هستند تبلیغ اعتکاف اقدام پسندیده و مهمی است.

آیت الله سعیدی با تاکید بر این که مردم باید در ایام عید نوروز با هویت وقف مأنوس شوند، گفت: تبلیغ فرهنگ وقف به‌عنوان یک اولویت باید دنبال شود؛ چراکه ترویج این فرهنگ در راستای توسعه فعالیت‌های مختلف فرهنگی و دینی بسیار تاثیرگذار است.

امام جمعه قم در پایان با بیان اینکه در مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی باید آثار بزرگان و محققان دینی منعکس شود، عنوان داشت: بقاع امامزادگان سنگر مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان هستند به همین علت باید به آن‌ها به شیوه مطلوب پرداخته شود./۸۳۷/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات