۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۵۷۹۰۵
حجت‌الاسلام‌‌ ظهیری:

ولادت حضرت زهرا یک معجزه الهی است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که ولادت حضرت زهرا(۰) یک معجزه الهی است، گفت: اگر زن امروز حضرت زهرا(س) را به درستی بشناسد به یقین به دنبال الگوهای غربی نخواهد بود.
حجت الاسلام ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌‌ حسین ظهیری امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن کریم برای زن رسالت انسان سازی قائل بوده و مقام زن را به عنوان مادر برترین مقام در عالم هستی می داند، گفت: به دلیل همین جایگاه انسان سازی زنان است که حضرت رسول(ص) همواره امت اسلام را به مقام مادر و مقام زن و گرامیداشت مقام و منزلت زنان و مادران سفارش می کردند.

وی با بیان اینکه نگاه جنسیتی به زن نگاه مادی است و اسلام به زن نگاه جنسیتی ندارد، افزود: به دلیل اینکه اسلام به زن نگاه جنسیتی ندارد تمامی وظایف و حقوق زن را واری نگاه جنسیتی نسبت به او تبیین کرده استو به عبارت دیگر نگاه اسلام به زن نگاه ارزشی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقام و منزلت انسان در دنیا و آخرت به جنسیت او نیست به همین علت گاهی جایگاه برخی از زنان از برخی مردان نه فقط بالاتر است بلکه گاهی زنان هستند که می‌توانند مردان را شفاعت کنند، افزود: اگر اسلام به زن نگاه جنسیتی داشت زنانی مانند حضرت زهرا(س) نمی توانستند در عالم خلقت به عالی ترین رتبه رسیده و نه تنها  به عنوان الگوی زنان بلکه به عنوان الگوی زن و مرد مسلمان از سوی رسول خدا(ص) معرفی شوند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب نیز از برکات حضور زنان فاطمی سرشت در عالم است، افزود: انقلاب اسلامی بدون حضور بانوان نمی‌توانست به نتیجه مطلوب دست یابد و امام خمینی(ره) با استفاده از مشارکت مردان و بانوان عفیف مسلمان توانستند در مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام‌ ظهیری ولادت حضرت زهرا(س) را یک معجزه الهی عنوان کرد و گفت: ولادت حضرت زهرا(س) همانند یک معجزه بود چراکه خداوند متعال در هنگام ولادت حضرت زهرا(س) به پیامبر(ص) امر کردند که از مردم دور شده و حتی با حضرت خدیجه(س) ارتباط نداشته باشند.

وی افزود: پس از اینکه مدت زمان چهل روزه حضور حضرت رسول(ص) در عزلت گزینی از مردم به پایان رسید ایشان به خانه آمده و روزه و عبادت چهل روزه خود را با میوه های بهشتی افطار کرده و به این ترتیب نطفه حضرت زهرا(س) نه از مادیات بلکه از خوراک های بهشتی است و به همین دلیل است که در سوره کوثر از حضرت زهرا(س) به عنوان عطیه و هدیه خاص خداوند به حضرت رسول(ص) تعبیر می شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر زن امروز حضرت زهرا(س) را به درستی بشناسد به یقین به دنبال الگوهای غربی نخواهد بود و مهم ترین رسالت دولتمردان و متولیان امر فرهنگ این است که حضرت زهرا(س) را به خوبی به زنان مسلمان در نقاط مختلف کشور معرفی کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات