۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۶۶۶۹
امام جمعه موقت شهر شال:

وحدت حوزه‌های علمیه زمینه ساز رشد علمی و عملی اخلاق است

امام جمعه موقت شهر شال گفت: وحدت حوزه‌های علمیه ابزاری برای رشد علمی و عملی اخلاق است؛ زیرا در حوزه‌های علمیه اخلاق باید به صورت عملی و علمی طراحی شود که این امر وابسته به حفظ اتحاد و انسجام در حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام شمس الدین شالی

حجت الاسلام شمس‌الدین شالی امام جمعه موقت شهر شال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به وجود چالش در روند حرکت حوزه‌های علمیه و روحانیت گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل به روز بودن مطالب و درک درست آنها است، متاسفانه امروز برخی از علما روش‌های نادرست دانشگاهی را به سیستم حوزه وارد می‌کنند که این امر موجب وارد آمدن آسیب به روش‌های تعریف شده علوم حوزوی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بالا بودن اطلاعات و معلومات در حوزه‌های علمیه افزود: در حوزه‌های علمیه مدرک‌گرایی مهم نیست بلکه بالا بودن معلومات مهم است از این رو، یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه‌های علمیه به روز بودن مطالب و درک صحیح آنها است که می‌تواند زمینه ای برای افزایش معلومات قابل استفاده باشد.

امام جمعه موقت شهر شال با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه نیازمند مباحث فنی و کاربردی هستند اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه علومی مانند فقه روانشناسی و دروس مرتبط با آیات قرآن نظیر نهج‌البلاغه باید تبدیل به مباحث فنی شود تا در موقع لزوم بتوان آنها را به صورت کاربردی و عملیاتی درآورد و به دستاوردهای علمی خوبی دسترسی پیدا کرد.

وی وحدت حوزه‌های علمیه را ابزاری برای رشد علمی و عملی اخلاق دانست و ابراز کرد: در حوزه‌های علمیه اخلاق باید به صورت عملی و علمی طراحی شود این امر وابسته به حفظ اتحاد و انسجام در حوزه‌های علمیه است اگر قرار باشد علمای دین که خود اسوه و الگوی عملی اخلاق هستند دچار تفرقه شوند این اختلاف به بطن جامعه کشیده شده و چندین برابر خواهد شد.

حجت الاسلام شالی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه‌های علمیه در پاسخگویی به نیازهای جامعه تصریح کرد: با توجه به سرعتی که در جامعه اسلامی پیرامون ارزیابی موضوعات مختلف وجود دارد عملکرد حوزه خوب است اما با توجه به سرعت حرکت جامعه روند حرکتی حوزه‌های علمیه بسیار کند و در بیشتر موارد با توقف همراه است.

وی در پایان گفت: اگر جامعه روحانیت به فکر حفظ نظام باشد باید با تمام وجود از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع و پشتیبانی کرده و در فکر حل مشکلات جامعه باشد؛ از این رو، پشتیبانی و حراست از نظام و ارزش‌های آن از مهم‌ترین وظیفه و تکلیف جامعه روحانیت است./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات