۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۵۶۱۸۳
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

خلاصه منشور روحانیت لزوم انقلابی ماندن حوزه است

حجت الاسلام بنیادی با تأکید بر این که سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد حوزه تشریح بیانات امام راحل است، گفت: در حقیقت کلید واژه و خلاصه منشور روحانیت لزوم انقلابی ماندن حوزه است.
حجت الاسلام بنیادی اولین اجلاسیه منشور روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین اجلاسیه منشور روحانیت همزمان با سالروز صدور پیام حضرت امام(ره) در سوم اسفندماه سال 67 خطاب به حوزه های علمیه و روحانیت، در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این اجلاسیه، اظهار داشت: منشور روحانیت، وصیت امام خمینی(ره) به تمام روحانیت است که در آن موضوعات گوناگونی از جمله نگاه آسیب شناسانه حضرت امام نسبت به روحانیت و حوزه های علمیه مطرح شده است.

وی خطر تقدس مآبی، جدایی دین از سیاست، تلقی های نادرست فرهنگی به ذهن حوزویان، اختلاف میان حوزویان و غفلت از دشمن و دشمنی های آنان را از هشدارهای امام راحل در منشور روحانیت عنوان و خاطرنشان کرد: عدم تعمیق و توسعه فقه با توجه به الزامات و نظامات فقه پویا در قالب اجتهاد جوهری و با در نظر گرفتن دو عنصر زمان و مکان از آسیب های جدی حوزه از منظر امام راحل در این منشور به شمار می رود.

حجت الاسلام بنیادی با بیان این که عدم تخلق به اخلاق و سیره سلف صالح، عدم صدور انقلاب و عدم صدور فرهنگ اسلام ناب محمدی نیز مورد هشدار امام راحل واقع شده است، خاطرنشان کرد: امام راحل بر توجه به فقه عملی تأکید دارند؛ چراکه حوزه باید به مسائل گوناگون، اشراف کامل داشته و به مباحث موجود توانایی پاسخ دادن داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حقیقت امام راحل در پایان این منشور تأکید دارند که حوزه باید نبض جامعه را در اختیار داشته باشد و به نظر بنده، بسیاری از این مباحث به علوم انسانی اسلامی مرتبط است و اگر حوزه در این مسئله ورود پیدا نکند، موفقیت چندانی در حوزه کسب نخواهیم کرد.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که حوزه باید پایه های فکری جامعه را زنده کند، بیان داشت: تمام این منشور در کلید واژه اساسی «انقلابی ماندن حوزه های علمیه» خلاصه می شود که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید ویژه دارند.

وی ادامه داد: تمام سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در مورد حوزه و روحانیت تفسیر و تبیین سخنان آن روز بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی است، از این رو باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که حوزه ای در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات