۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۵۵۸۶۸
آیت الله میرباقری:

بزرگ ترین ابتلائات تاریخ به حضرت زهرا اختصاص داشته است

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری عاشورای حسینی را ابتلاء عظیم حضرت زهرا(س) توصیف کرد و گفت: شفاعت اساس اقبال حضرت زهرا در این ابتلای عظیم است.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مهدی میر باقری در آیین عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، مبنای سخنان خود را تحلیل و شرح«السلام عليك يا ممتحنه امتحنك الله الذي خلقك قبل ان يخلقك» از فراز ابتدایی زیارت حضرت زهرا(س) اختصاص داد و  اظهار داشت: خداوند متعال برای نجات بشریت سنت ابتلا را قرار داده است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تاکید بر این که بزرگ ترین ابتلائات تاریخ بشری به حضرت زهرا(س) اختصاص داشته است، ابراز داشت: عظیم ترین ابتلاء بشری نیاز به ظرف خاصی برای قبول و درک دارد و خداوند متعال این ظرفیت عظیم را در حضرت رسول اکرم(ص) و فاطمه زهرا(س) قرار داده است؛ بر این اساس وقتی حضرت ابراهیم در سخت ترین ابتلاء به قربانگاه رفت خداوند متعال در آخرین لحظات این آزمایش به وی حقیقت ابتلاء عظیم را تعلیم داد.

وی افزود: حضرت ابراهیم پس از ان که از سوی خداوند متعال در آخرین لحظات از ذبح اسماعیل(ع) منع و مامور به قربانی گوسفندی که از بهشت فرستاده شده بود شد؛ به محضر پرودگار عالم عرضه داشت که ای کاش در این راه اسماعیل را قربانی و درد عظیم ترین ابتلائ الهی را تحمل می کرد.

آیت الله میرباقری در توضیح ادامه این داستان قرآنی به تعلیم هویت ابتلاء عظیم از سوی پردگار عالم به حضرت ابراهیم اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این تعلیم به حضرت ابراهیم حقیقت ابتلاء عظیم را اموخت و او را به واسطه ثواب همین ابتلا به مقام امامت برگزید.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری در ادامه عاشورای حسینی را ابتلاء عظیم حضرت زهرا(س) توصیف کرد و عنوان داشت: این ابتلاء عظیم از سوی حضرت زهرا پذیرفته شد تا حقیقت دستگیری حضرت از امت برای نجات مهیا شود.

وی افزود: جریان سقیفه تلاش داشت تا امت اسلام را از وصال به ساحت نبوی محروم کند و تا حدودی نیز موفق شد؛ این در حالی است که حضرت زهرا با پذیرفتن بزرگترین ابتلاء برای نجات امت از این انحراف انقلابی در تاریخ آفرید بنابراین دستگیری  و شفاعت امت برای وصال به ساحت نبوی اساسی ترین حکمت این ابتلاء عظیم است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که اشک بر امام حسین(ع) برای قلب مومن مطهر است، ابراز داشت: تصدیق ولایت تنها راه دستیابی و درک شفاعت است؛ بر این اساس باید توجه داشت که تصدیق ولایت امری بسیار سخت و جان فرسا است چرا که مومن در این مسیر قرار است از همه آلودگی های تطهیر شود.

وی ادامه داد: یاران سید الشهدا در جریان قیام عاشورا امام حسین(ع) را تصدیق کرده و تا آخرین قطره خون خود بر مسیر حق پایبند ماندند؛ بر این اساس باید توجه داشت همراه شدن با مسیر ولایت تنها راه تصدیق ولی خدا در زمین است./837/ پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات