۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۵۵۴۷۵
نقوی حسینی در گفت‌وگو با رسا:

دولت نگاه ویژه‌ای به حوزه دفاعی و موشکی ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط حساس کنونی، دولت هیچ نگاه ویژه‌ای به بخش دفاعی و موشکی ندارد.
نقوی حسینی

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره میزان توجه دولت به بودجه دفاعی، اظهار داشت: در لایحه بودجه ابتدایی دولت که به مجلس ارائه شده بود، فاصله بودجه با تکالیف دولت در بخش‌های دفاعی و امنیتی بسیار زیاد بود.

وی افزود: برنامه ششم توسعه به صراحت اعلام داشته که دولت‌ها موظف هستند پنج درصد از بودجه‌های جاری سالانه خود را معطوف به بنیه نظامی و دفاعی کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره عدد مورد بحث در بودجه سال آتی در بخش دفاعی و امنیتی، عنوان داشت: بر اساس محاسبات انجام شده دولت باید حدود 18 هزار میلیارد تومان برای این بخش اختصاص می‌داد که عدد ارائه شده تنها حدود 6 هزار میلیارد تومان بود.

نقوی حسینی تأکید کرد: بعد از بررسی مجدد بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه 97، تکلیف دولت در حوزه دفاعی به دو سوم مبلغ مورد نظر (18 هزار میلیارد تومان) رسیده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز دولت در بخش دفاعی و امنیتی موظف است که یک سوم الباقی را تامین کند، در این بخش نیز انتظاری که مجلس از دولت دارد کاملا قانونی است.

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی بر این باور هستند که در شرایط حساس کنونی منطقه، دولت توجه کافی به بودجه دفاعی-موشکی نداشته است، اظهار داشت: با توجه به تهدیداتی که علنا از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و... علیه ایران وجود دارد، بر همین اساس انتظار می‌رود در حوزه دفاعی؛ به خصوص بخش «موشکی» در اولویت تمام کارهای دولت قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت متاسفانه هنوز تکلیف قانونی خود در بخش بودجه دفاعی و امنیتی را عملی نکرده، و مسلم است که هیچ نگاه ویژه‌ای به بخش «موشکی» نیز نداشته است./856/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات