۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۵۴۰۵۵
انقلاب اسلامی ایران انقلابی جهانی؛

وظیفه و نقش دولت در صدور ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ در حقیقت نقطه آغازین حرکتی مردمی با اتکاء به اندیشه‌های والای اسلامی بود.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی مردم ایران که در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ به‌وقوع پیوست، در حقیقت نقطه آغازین حرکتی مردمی با اتکاء به اندیشه‌های والای اسلامی بود. اندیشه‌هایی که از همان زمان صدر_اسلام، رسول گرامی اسلام (ص) آن را از اهداف واقعی خود قرار داده بودند و به همان دلیل پس از استقرار حکومت‌ اسلامی نامه‌هایی خطاب به فرمانروایان حکومت‌های مهم آن زمان ارسال و آنان را به پذیرش اسلام به عنوان تنها راه نجات و سعادت دعوت نمودند؛ ارزشها و مبانی‌ای همچون:

۱-توحید در مقابله با شرک و بت‌پرستی

۲-برابری انسان‌ها از هر قوم و نژاد و ملاک بودن تقوا به عنوان تنها معیار ارزشمندی انسان‌ها

۳-بهره‌مندیِ برابر انسان‌ها از اموال‌عمومی و حقوق اجتماعی

۴-مبارزه با کفر و ‌طاغوت و استکبار انسان‌های جاه‌طلب و سلطه‌طلب

۵-آخرت‌طلبی در مقابل دنیاطلبی

و مبانی‌ای از این قبیل....این مبانی که امروزه و در عصر جدید با سلطه صاحبان قدرت و سرمایه در قالب نظام‌های لیبرال سرمایه‌داری ظهور یافته و منجر به سکولاریسم شده، سبب شده است که قدرت‌های بزرگی در جهان شکل گیرد که برای کسب منفعت و سود بیشتر، انسان معاصر را در بند نیروها و قوای انسان و شهوانی مضر و گمراه‌کننده قرار داده و برای هرچه فزونتر نمودن قدرت خود این ارزشها را ترویج نمایند. مسیری که باید آن را در تقابل کامل با ارزشهای الهی و معنوی دین مبین اسلام برای رسیدن به سعادت ابدی دانست.

این قدرت‌ها در این راه از هیچ برنامه و راهبرد ضد بشری و الهی تاکنون فروگذار نکرده‌اند، چنانکه تا به امروز شاهد جنگ‌افروزی‌ها و کشتار بی‌رحمانه انسان‌های بسیاری هستیم. حتی مردم این کشورها نیز به دلیل این برنامه‌ها، دچار انواع مختلفی از نابسامانی‌های اجتماعی و فرهنگی شده‌اند که تبعات آن امروزه خانواده و جوانان را درگیر نموده است.

در این فضای غبارآلود از جهل و نادانی، انقلاب اسلامی ایران با اتکا به ارزشهای الهی، راهی متمایز را طی نموده و به دنبال آن است تا با بنیان نهادن ارزشهای اسلامی و با پشتوانه توان مردمی خود، نظام اسلامی را به الگویی برای همه انسان‌های آزاده تبدیل نماید و ارزش‌های آن را صادر نماید. در این میان نقش دولت در جمهوری اسلامی، نقش بدیل و قابل توجه است تا در زمینه‌های مختلف با تمسک به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، این مبانی را نهادینه نموده و از سرسپردگی به برنامه‌های معاندانه و سلطه‌طلبانه دولت‌های سلطه‌طلب غربی دوری کند و در راستای مسیر اصلی انقلاب گام بردارد.

چنانکه رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) می‌فرمود: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنمایند، ولی این بدان معنا نیست که آن‌ها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند.»/۸۷۶/د۱۰۳/س

صحیفه نور،جلد ۲۱،صفحه ۱۰۸

منبع: کانال برهان

ارسال نظرات