۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۵۳۱۱۳
حجت الاسلام مرتضایی:

مصوبات مجمع نمایندگان طلاب ضمانت اجرایی ندارد

عضو مجمع نمایندگان طلاب با ابراز نگرانی از تنزل سطح فعالیت های این نهاد حوزوی تأکید کرد که مصوبات مجمع در هیچ یک از نهادهای بالادستی حوزه ضمانت اجرا ندارد.
مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام سید احمد مرتضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به پایان پذیرفتن دوره هفتم مجمع نمایندگان طلاب نسبت به تنزل سطح فعالیت های این نهاد حوزوی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: بنده که از چهارسال قبل وارد این نهاد شدم متوجه شدم، مجمع نمایندگان به سمت وظایف مهمی که برای او در نظر گرفته شده حرکت نمی کند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب افزود: خیلی از اوقات فعالیت های نمایندگان به امضایی برای رفتن طلاب به شهرک مهدیه، ارتقای رتبه شهریه، نماز و روزه استیجاری و اسکان در زائر سراها خلاصه شده و گاهی اوقات اصلا در مسیر توقعات رهبر معظم انقلاب حرکت نمی کند.

وی با بیان این که در کمیسیون های مختلف طرح های مختلفی بحث شد ولی هیچکدام در نهادهای بالادستی عملیاتی نشده است، ابراز داشت: در حقیقت مصوبات مجمع هیچ ضمانت اجرایی ندارد، به همین جهت یکی از مشکلات همین است و شاید یکی از موانع این است که سقف خاصی برای این مجمع در نظر گرفته شده و از اختیارات کافی برخوردار نیست.

حجت الاسلام مرتضایی تأکید کرد: مجمع نمایندگان می بایست یک نقش تأثیرگذار در حوزه داشته باشد و انقلابی گری در حوزه را رقم بزند ولی در این موارد جایگاه خاصی ندارد و این نقش به آن داده نمی شود؛ بسیاری از اوقات این نهاد حوزوی میدانی برای فعالیت ندارد درحالی که از نیروهای ترکیبی خوبی برخوردار است و حتی سطح علمی آن از مراکز حساسی همچون مجلس شورای اسلامی هم بالاتر است.

وی با بیان این که ارتباط با طلاب داریم و برگزاری جلسات با آنها برای داشتن حوزه ای انقلابی کفایت نمی کند، یادآور شد: بله ما نیز جلسات زیادی با هزینه های شخصی برگزار می کنیم ولی امکانات خاصی در دست نیست و اگر گاهی طلبه ای مریض شده یا مشکلی دارد نمی توانیم هدیه ناقابلی تقدیم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان طلاب اضافه کرد: بنده فکر می کنم مجمع نمایندگان طلاب هنوز در مسیر اصلی که رهبر معظم انقلاب فرموده حرکت نمی کند و همه این ها به اساسنامه به مجمع برمی گردد که خود مجمع آن را تصویب نکرده است و حضور ما نیز در این عرصه تأثیری ندارد.

وی با اشاره به این که در مورد حوزه انقلابی نیز کار خاصی از سوی مجمع انجام نشده است، خاطرنشان کرد: بله دوستان هیأت رییسه همان اوایل جلسه اضطراری گرفتند و بنده همان جا گفتم این جلسه بدون مشورت قبلی اولا فایده ای ندارد و ثانیا اگر بخواهیم یک مقداری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را عملی کنیم باید کل باقی مانده دو سال را به این امر اختصاص بدهیم که این کار نیز صورت نگرفت.

حجت الاسلام مرتضایی در پایان تصریح کرد: اعضای مجمع برای اثبات انقلابی بودن خود با مراجع و بزرگان زیادی در حوزه دیدار داشتند که خوب است ولی چرا با انقلابی ترین شخصیت امروز کشور یعنی آیت الله مصباح یزدی که به تعبیری جایگزین شهید مطهری هستند دیداری نداشتیم؟ بنابراین به نظر می رسد مجمع نمایندگان کمی از مسیر اصلی خود انحراف پیدا کرده که این موضوع باید اصلاح شود./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات