۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۵۲۱۰۷
آیت الله صدیقی:

اطاعت از خدا و پیامبر نشانه ایمان قلبی است

 امام جمعه موقت تهران گفت: اطاعت از خداوند متعال و پیامبر اکرم(ص) راه اطاعت دل و نشانه و بروز ایمان در قلب انسان است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، ضمن تبریک به ساحت مقدس امام زمان(عج)  به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س)، گفت: در آیات قرآن کریم خداوند متعال به ما تنبّه می‌دهد تا ایمان ما تنها زبانی نبوده و بدون نور قلب نباشد.

وی افزود: باید مراقب قلب خود باشیم تا دین ما تنها ظاهری نباشد. قلب، فرودگاه ایمان است، باید زمینه لازم برای فرود داشته باشد. ایمان، نور و آب حیات است. اگر قلب ما قساوت دارد یا سنگدل شده‌ایم، بدانیم که زمینه ورود ایمان به قلب را نداریم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ع) ابراز داشت: اگر انسان در زندگی دزد و حرام خور نبود و دارای چشم و دل پاک بود، قطعاً نور ایمان در قلب پاکش نفوذ می‌کند. آیات قرآن و روایات اهل بیت برای کسی که قلب آمادگی دارد شیرین است و به جانش می‌نشیند و حلاوت اسامی اهل بیت کام جانش را شیرین می‌کند.

وی اظهار داشت: کسی که دلش پاک است با شنیدن نام انبیا و ائمه به عالم وسیعی از عالم نور متصل می‌شود اما بعضی دیگر به دلیل عدم درک این حَضَرات، حتی برای نام گذاری فرزندان خود از نام ایشان بهره نمی‌برد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اسامی حسن، حسین، رقیه، فاطمه، زینب و نرگس برای اهل ایمان شیرین است زیرا این اسامی نورانی هستند و بوی خدا می‌دهند اما اکثر قلب ها به دلیل وجود حجاب، لطافت این اسامی مقدسه را درک نمی‌کنند.

آیت الله صدیقی گفت: جوانان توجه داشته باشند همه چیز به زیبایی ظاهر نیست، باید به باطن نیز نظر کنیم و دل را پاک کنیم؛ تا دیر نشده باید بذر پاک قلب را آبیاری کنیم و اجازه رشد به او بدهیم. راه اطاعت دل و بروز ایمان در قلب مطیع خدا و پیامبر بودن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید جایگاه نور علم قلب انسان است. انسان با عمل می‌تواند ایمان خود را ارتقا دهد./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات