۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۵۲۰۰۹
در همایش«زلال تر از باران» عنوان شد؛

سوءظن و قضاوت نادرست نسبت به همسر از عوامل پنج گانه طلاق

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نباید سوءظن و قضاوت نادرست نسبت به همسر داشته باشید، گفت: یکی از پنج علت طلاق این است که بانوان به دلیل احتمالات کارشان به دادگاه می رسد.
حضرت زینب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، کارشناس خانواده در جشن میلاد حضرت زینب(س)که به همت مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با عنوان «زلال تر از باران» شامگاه دوشنبه دوم بهمن در سالن مهندس مشکی برگزار شد به مهارت های همسرداری اشاره کرد.

حجت الاسلام داوودی نژاد با طرح این پرسش که چرا ازدواج کنیم؟ گفت: خداوند متعال در قران می فرماید:«وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً »ودر پاسخ باید گفت: ازدواج برای آن است که  دو اتفاق در زندگی ما بیفتد؛ یکی «لتسکنوا الیها» و دیگری «جعل بینکم موده و رحمه»، برای آرامش و درک محبت واقعی 

این نویسنده کتاب با اشاره به اینکه نکته قابل تامل این است که ضمیر «ها» نشان از آن است که آرامش در کنار زن هاا ست، تصریح کرد: در قرآن کریم هر جا سخن از خوبی است، اسم زنان را اول آورده است؛ به طور نمونه دو آیه «لتسکنوا الیها» و «هُن لِباس لکم و انتم لباس لهن» به این مهم اشاره دارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه خطاب به بانوان گفت: رازدار باشید تا همسرتان از شما رازداری را یاد بگیرند و از طرفی خداوند متعال خیلی زن ها را دوست دارد چرا که در روز قیامت، خداوند به زنان مهربان تر از مردهاست و تعداد زنانی که در روز قیامت بخشیده می شوند از مردها بیشتر است.

پنج قانون آرامش در زندگی زناشویی

وی به پنج قانون آرامش اشاره و ابراز کرد: ابتدا چشم هایتان را عمل جراحی کنید، اخلاقتان را عمل جراحی کنید، قانون سوم محبت درمانی، رازداری و قانون آخر صبر درمانی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: عمل جراحی چشم به این است که قشنگی های زندگی را ببینیم، در اوج درد، می توانیم قشنگی ها را ببینیم، «ما رایت الا جمیلا» حضرت زینب را درک کنیم.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه مریض شدن یک واقعیت است که می تواند تلخ و شیرین باشد، بستگی به نگاه من و شما دارد، اظهار کرد: برای رفع مشکل زندگیتان، ابتدا از خودتان شروع کنید و این مهم را بدانید که غرور مردها به اندازه زیبایی زنان ارزش دارد.

وی با بیان اینکه تایید، تقدیر و تحسین را به مردها بگویید، بیان داشت: بهتر است بانوان از موقعیت شغلی همسرشان تعریف کنند و به او بگویند که به او افتخار می کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با خاطرنشان کردن این که سوءظن و قضاوت نادرست نسبت به همسر نداشته باشید، افزود: یکی از پنج علت طلاق این است که بانوان به دلیل احتمالات کارشان به دادگاه می رسد.

این کارشناس مسائل خانواده به رازهای نصیحت کردن اشاره کرد و گفت: زمان عصبانیت انتقاد نکنید، داد نزنید؛ چرا که اگر داد بزنید او عصبانی می شود و لجبازی می کند و کوتاه نصیحت کنید و به جای انتقاد، پیشنهاد کنید و زمان شناس و مکان شناس باشید.

گفتنی است، اجرای مولودی و سرود و نمایش و تقدیر از پرستاران از دیگر برنامه های این همایش بود./934/پ202/ب1

ارسال نظرات