۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۵۱۴۷۸
با سخنرانی آیت الله علم الهدی؛

همایش بزرگداشت ابوصالح رضوی برگزار شد

همایش بزرگداشت عالم واقف، مرحوم میرزا ابوصالح رضوی، واقف مدرسه علمیه عالی نواب با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد.
بزرگداشت نواب رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بزرگداشت عالم واقف، مرحوم میرزا ابوصالح رضوی، واقف مدرسه علمیه عالی نواب صبح ظهر امروز با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در محل این مدرسه علمیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از مسؤولان حوزه علمیه خراسان و طلاب و فضلای این حوزه علمیه برگزار شد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آثار و برکات وقف بر هیچکس پوشیده نیست ولی ما مانند ماهی غوطه ور در آب، چون پیوسته از این نعمت برخورداریم، نسبت به آن توجه کافی را نداریم.

وی افزود: یکی از بخش های مهم در وقف، موقوفات علماست. علما معمولا بضاعت چندانی نداشته اند اما هرچه به دستشان می رسیده، با عمل به سنت نبوی وقف، آن را به استفاده عموم اختصاص می دادند. مرحوم میرزا ابوصالح رضوی از این جمله شخصیت ها بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در استان 947 مورد وقف نامه داریم که ابتدای نام واقف آن «ملا» وجود دارد و 1394 موقوفه منتسب به علماست. این ارقام بسیار بزرگی است و نشان می دهد علما به آنچه مردم را به آن توصیه می کردند، خود نیز در صف مقدم عمل به آن توصیه ها قرار داشتند و وقف های مهمی به خصوص در عرصه علم آموزی داشته اند.

سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، سخنرانی حجت الاسلام پژمان فر؛ نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تجلیل از تنی چند از واقفان حوزه علمیه خراسان همچون آیات موسوی خلخالی، اشرفی شاهرودی و حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی از بخش های دیگر این همایش بود.

گفتنی است، شخصیت های حوزوی همچون حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی؛ مدیر حوزه علمیه خراسان و آیت الله اشرفی شاهرودی؛ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در این همایش حضور پیدا کردند./820/پ202/ب1

ارسال نظرات