۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۴۸۹۹۸
آخرین اخبار انتخابات مجمع نمایندگان طلاب در گفت وگو با حجت الاسلام فرخ فال؛

از نام نویسی ۵۰۰ نفر تا صلاحیت۶۰ هزار طلبه برای شرکت در انتخابات

رییس ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب با اعلام پایان پذیرفتن زمان ثبت نام حضور داوطلبان در مجمع نمایندگان طلاب از اعلام صلاحیت ثبت نام کنندگان تا ۲۰ روز آینده خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن قدردانی از فعالیت های گسترده خبرگزاری رسا و دغدغه این رسانه حوزوی در انعکاس اخبار درون حوزه، آخرین اخبار انتخابات مجمع نمایندگان طلاب را تشریح کرد.

رییس ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب افزود: 10 روز زمان ثبت نام در نظر گرفته شده بود که با اطلاع رسانی وسیع در مراکز حوزوی و به شکل پیامک و ارسال برای اساتید و فضلا اقدام شد به همین جهت از 12 دی ماه تا 22 دی ماه ثبت نام داشتیم.

وی با بیان این که ثبت نام به دو صورت اینترنتی و حضوری برگزار شد، عنوان کرد: هیچ مشکلی وجود نداشت و حتی روزهای تعطیل هم دوستان در ستاد انتخابات بودند تا جایی که در روز آخر یعنی جمعه 22 دی ماه تنها 45 نفر به صورت حضوری ثبت نام کردند.

پرونده داوطلبان در حال بررسی است

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال یادآور شد: بر اساس آیین نامه ای که از پیش تدوین شده این مهلت تمدید نشد و طبق نظر مسؤولان به همین 10 روز اکتفا شد؛ آن چه الان باید انجام شود این است که پرونده ها را تحویل نماینده هیأت نظارت بر انتخابات کنیم و بعد از آن از طریق نماینده هیأت نظارت کار استعالامات انجام می شود و بعد از کامل شدن پرونده ها در هیأت نظارت، احراز صلاحیت ها اعلام و وضعیت داوطلبان مشخص می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم ظرف 20 روز این کار صورت بگیرد که بستگی به مراکز همکار دارد، با توجه به تکثر مراکزی که می خواهیم از آنها استعلام کنیم ممکن است کار کمی طول بکشد، بنابراین بستگی دارد که چه اندازه به ما کمک کنند و آنها هرچه سریع تر پاسخ بدهند کار احراز صلاحیت ها زودتر انجام خواهد شد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین از نام نویسی نزدیک به 500 نفر در این انتخابات خبر داد و گفت: با توجه به حضور 400 نفری طلاب در دوره گذشته می توانیم اعلام کنیم که در این دوره با استقبال 20 درصدی طلاب برای حضور در مجمع مواجه بودیم؛ برای انتخابات این دوره تقریبا 146 حوزه انتخابیه داریم که اگر از همه حوزه های انتخابیه کاندیداهایی که مطرح شده اند تأییید صلاحیت شوند، پیش بینی می کنیم حدود 220 نماینده داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه انتخابیه ای نماینده نداشته باشیم همانند دوره های قبل یک فرجه محدودی به طلاب آن حوزه اعلام می کنیم که نماینده خود را معرفی کنند.

انتخابات در سه نقطه شهر قم برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در ارتباط با متمرکز یا غیر متمرکز بودن برگزاری این دوره از انتخابات نیز بیان داشت: دوره قبل که چهارسال پیش بود مثل دوره های گذشته متمرکز و به صورت دستی در سالن اجتماعات فیضییه برگزار شد ولی در این دوره یک نرم افزاری پیشنهاد شده است که با کمک گرفتن از آن می توانیم در کنار این انتخابات حضوری یک ثبت نرم افزاری نیز داشته باشیم.

وی تأکید کرد: این نرم افزار موجب تضمین سلامت و تسهیل حضور طلاب در پای صندوق های رأی خواهد شد که بتوانیم این انتخابات را در چند مکان برگزار کنیم، چون در گذشته با توجه به دستی بودن انتخابات امکان تکرار بود و در نتیجه سلامت آراء در خطر بود؛ بنابراین اگر این نرم افزار کارکرد درست خود را نشان دهد، ان شاءالله علاوه بر فیضیه در پردیسان و شهرک مهدیه نیز شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.

رییس ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به 13 اسفندماه روز برگزاری انتخابات ابراز داشت: انتخابات به امید خدا روز یک شنبه 13 اسفندماه برگزار خواهد شد ولی آیین نامه مجمع امکان برگزاری در دو روز را نیز تجویز کرده است که این مورد نیز بستگی به همان نرم افزار دارد، به هرحال یا به صورت همزمان در فیضیه، پردیسان و شهرک مهدیه و یا در دو روز انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

دوره جدید همین امسال آغاز به کار می کند

وی اضافه کرد: پیش بینی می کنیم که اگر 13 اسفند به لطف خداوند این انتخابات در کمال سلامت برگزار شود، دوره جدید در فرصت باقی مانده همین سال برگزار شده و اولین جلسه دوره هشتم با هیأت سنی برپا شده و هیأت رییسه دائمی در همین نشست به رأی گذاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به لزوم اطلاع رسانی صریح رسانه های حوزوی در مورد این انتخابات خاطرنشان ساخت: ما حقیقتا از رسانه بسیار کوشا و مبارک رسا تشکر می کنیم که در مقاطع حساس خوش درخشیده و امروز در میان رسانه های حوزوی نقش بسیار مهمی پیدا کرده است؛ از این رو تقاضا داریم در ارتباط با اطلاع رسانی انتخابات این دوره مجمع نیز همچون فعالیت های دیگری که داشتید موفق باشید.

وی در پایان یادآور شد: تصور این است که حدود 60 هزار طلبه حائز صلاحیت مقیم قم در انتخابات شرکت کنند؛ دوره قبل شاهد حضور هشتاد درصدی طلاب بودیم ولی در این دوره امیدواریم با اطلاع رسانی خوب، شاهد حضور اکثریت قاطع طلاب در روز 13 اسفندماه باشیم و طلاب عزیز هم نسبت به تعیین بهترین نماینده جهت تشکیل مجمع که یادگار امام راحل و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب است، دغدغه داشته باشند./1330/ت۳۰۱/ج

ارسال نظرات