۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۴۸۹۱۶

طلاب آذربایجان‌شرقی در کارگاه‌ اصلاح سبک زندگی شرکت می‌کنند

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از برگزاری کارگاه‌های اصلاح سبک زندگی با محوریت تغذیه در مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی خبر داد.
کارگاه آموزشی

حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت با موضوع ترویج و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه خبر داد و گفت: این کارگاه با محوریت طب سنتی و اسلامی در تمامی مدارس علمیه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اجرای طرح شامل تمامی مدارس علمیه خواهران و برادران استان خواهد بود، تصریح کرد: کارگاه آموزشی ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت با موضوع ترویج و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه به همت معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات در مدارس علمیه سطح استان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی مزاج شناسی، حفظه الصحه و مبانی طب ایرانی اسلامی را سه محور اصلی موضوعات کارگاه‌های آموزشی دانست و گفت: هدف از برگزاری این کلاس‌ها در مرحله اول اصلاح سبک تغذیه در جامعه و سپس ترویج فرهنگ اصلاح سبک تغذیه و پیشگیری از بیماری است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که این دوره‌ها با همکاری سلامت کده بهاران با مدیریت حکیم رنجبر ابتدا در مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار می شود، افزود: آشنایی طلاب و روحانیان با اصول و قواعد سبک زندگی ایرانی اسلامی ضرورتی مهم برای ترویج مبانی دینی در زندگی سعادتمند به شمار می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از جشنواره فرهنگی و ورزشی خانواده های طلاب شهرستان تبریز خبر داد و اظهار داشت: ۷۵۸ نفر از خانواده های طلاب و روحانیان تبریز در این جشنواره یک روزه حضور داشتند که در نهایت برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جشنواره با محوریت مهارت و فرهنگ در هفت رشته دارت، تیراندازی، تیر و کمان، فوتبال، فوتبال دستی و ... برگزار شد، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه محصولات و نوشت‌افزارهای اسلامی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های جشنواره بود.

حجت الاسلام موسوی ارائه مشاوره های فرهنگی و قرآنی، مهارت های زندگی و تغذیه کودکان، ویزیت رایگان و اجرای برنامه فرهنگی هنری برای نونهالان و قصه‌گویی از سوی حجت الاسلام قدوسی، مجری کودک و نوجوان را از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره فرهنگی و ورزشی عنوان کرد./935/ت303/ب1

ارسال نظرات