۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۴۸۸۲۹
امام جمعه ارومیه:

دشمنی آمریکا با ایران پایان ندارد

حجت اسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه میان حق و باطل هیچگاه صلح و دوستی برقرار نخواهد شد، گفت: جنگ میان حق و باطل تا ابد ادامه دارد و هیچ گاه دوستی میان آمریکای باطل با ایران تحقق نخواهد یافت.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه دشمنان با نا امیدی از موفقیت در جنگ نظامی به جنگ نرم روی آورده اند، اظهار داشت: دشمنان هیچ گاه خیر خواه ملت ایران نبوده و نخواهند بود و همیشه دشمنی خود را به وضوح آشکار کرده اند.

وی با تأکید بر توجه خانواده های به مسأله فضای مجازی، ابراز داشت: امروز فضای مجازی عرصه ای برای بمباران فکری جوانان از سوی دشمنان قسم خورده این ملت و نظام شده است، آگاهی  خانواده برای صیانت جوانان از هجمه فکری و فرهنگی دشمنان در این فضای گسترده مهم است و خانواده ها باید هوشیاری خود را خفظ کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه شناخت حق و باطل و سره از ناسره در فضایی که آنها با یکدگیر ادغام شده است سخت و دشوار است، ادامه داد: هر جایی و هر زمانی که ارزش های اسلامی و والای دینی مورد هجمه قرار می گیرد و زیر سؤال می رود باید از صف دشمنان خارج شد و از آنها دوری گزید.

وی با اشاره به تغذیه محتوایی برخی رسانه ها به ویژه در فضای مجازی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی، تصریح کرد: محدودیت فضای مجازی و عدم دسترسی به برخی از برنامه ها در این فضا در اغلب کشورها مرسوم است و به مردم خود اجازه استفاده را نمی دهند؛ اما زمانی که به ایران می رسد اسم آن می شود آزادی و باید باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  با بیان اینکه بهره گیری و استفاده از فضای مجازی نیازمند مدیریت مردمی است و مردم خود باید استفاده از این فضا را مدیریت کنند، گفت: امروز می بینیم عده ای تنها به سخنان رسانه های خارجی گوش داده و با اعتماد به آنها سخنان این رسانه ها را می پذیرند.

وی با تأکید بر حفظ صمیمیت و حرمت در فضای خانواده ها، خاطرنشان کرد: دین اسلام به صمیمت و گرمی فضای خانواده دعوت کرده است و هر آنچه که باعث سردی کانون خانواده شود را مورد نهی قرار داده است، از این رو ناسزا و سخنان ناشایست در شأن خانواده ها نیست، با حفظ زبان خود باید فضای خانواده را حفظ کرد و از آتش جهنم دور ماند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، تصریح کرد: دوستی میان ایران و آمریکا ممکن نیست و برقرار نخواهد شد، جنگ میان حق و باطل همیشگی است و آمریکای باطل هیچگاه نمی تواند در برابر حقانیت ایران اسلامی روابط دوستی داشته باشد و این جنگ تا ابد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ملت ایران با تبعیت از مکتب عاشورا تن به ذلت نخواهند داد و هیچگاه در برابر دشمنان تسلیم و سر فرود نخواهند آورد، گفت: اگر بار دیگر جنگی رخ دهد این جوانان مؤمن ایران است که مانند حججی ها در برابر دشمنان خواهند ایستاد و آنها را به خاک مذلت خواهند افکند و شکست خواهند داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تفکیک میان اغتشاش گران و مردم معترض در جریانات اخیر در کلام رهبری، ابراز داشت: مردم در کنار انتقاد از مسؤولان و بیان مطالبات به حق خود باید در انتخاب مسؤولان نیز دقت داشته باشند، امروز مسؤولان در راستای خدمت به مردم در تلاش هستند اگرچه عده ای نیز دچار کم کاری هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگی است که معیار اعمال اغتشاشگران نیز رضایت شیطان است، افزود: آمریکای مستکبر با بهره گیری از پول کشورهای عربی و حمایت از منافقان به دنبال آن بود تا با ایجاد ناآرامی ها در فضای کشور به اهداف شوم خود دست یابند که پاسخ خود را از مردم بصیر ایران دریافت کردند./854/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات