۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۴۶۲۰۵
مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه هرمزگان خبر داد؛

حفظ قرآن و نهج البلاغه از سوی ۱۵۰ طلبه هرمزگانی

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه هرمزگان از اشتغال به تحصیل بیش از هزار و ۲۰۰ طلبه در ۱۰ مدرسه علمیه استان هرمزگان خبرداد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۵۰ طلبه به امر مهم حفظ قرآن و نهج البلاغه مشغولند.
حجت الاسلام درخشان

حجت الاسلام سیدباقر درخشان مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به تاثیر یک طلبه حافظ  قرآن بر افراد جامعه گفت: یک روحانی حافظ کل قرآن و نهج البلاغه در پاسخگویی به شبهات القاء شده از سوی دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) موفق تر عمل می کند که در همین راستا دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه هرمزگان چندسالی است که با هدف انس بیشتر طلاب با قرآن کریم، دوره آموزش حفظ تخصصی قرآن را برگزار می کند.

وی در ادامه افزود: این مرکز به منظور فراگیری آموزش های تخصصی و ارائه به طلاب علاقمند به حفظ قرآن کریم، طلابی را به شهر مقدس قم اعزام کرده تا به عنوان استاد و مربی قرآن کریم در مدارس علمیه استان فعالیت کنند.

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه هرمزگان همچنین تصریح کرد: همچنین به منظور برگزاری دوره ها و کلاس های آموزش تخصصی حفظ قرآن کریم، کارگاه روش حفظ قرآن با دعوت از اساتید برجسته از قم برگزار شده و طلاب با روش های مختلف حفظ آشنا شدند، افزون بر این، کارگاه آموزشی یادشده نقش مهمی در ایجاد انگیزه بیشتر بین طلاب به حفظ قرآن داشت.

حجت الاسلام درخشان در ادامه ابراز داشت: به برکت برگزاری کارگاه آموزشی روش حفظ قرآن کریم و فراگیری روش های مختلف حفظ آیات این کتاب آسمانی، برخی طلاب به طور خودجوش و بدون حضور اساتید به حفظ قران پرداخته اند؛ اما برخی دیگر به صورت کلاسیک و در محضر اساتید، دوره های حفظ قرآن را فرامی گیرند.

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه هرمزگان گفت: در همین راستا، حوزه های علمیه استان به منظور ارج نهادن به تلاش طلاب در حفظ قرآن کریم اقدام به اجرای برنامه های تشویقی و انگیزشی کرده و آزمون حفظ سالانه به صورت شفاهی و کتبی را برگزار می کند، این آزمون ویژه حافظان بالای 10 جزء دو بار در سال برگزار می شود که کسب امتیاز و نمره حدنصاب از سوی طلاب شرکت کننده در این آزمون در ارتقای شهریه طلاب تاثیرگذار است.

حجت الاسلام درخشان از اشتغال به تحصیل بیش از یک هزار و 200 طلبه در 10 مدرسه علمیه استان هرمزگان خبرداد و گفت: از این تعداد بیش از 150 طلبه به امر مهم حفظ قرآن و نهج البلاغه مشغولند./851/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات