۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۴۶۰۹۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

تضعیف نظام اسلامی سبب پایمال شدن خون شهدا می‌شود

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: این‌که عده‌ای بخاطر مشکلات جامعه بخواهند به تضعیف نظام اسلامی بپردازند، اشتباه و پایمال کردن خون شهدا است.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت، همزمان با ششمین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم که در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار شد، فضیلت شهادت را اینگونه توصیف کرد: در فضیلت شهادت همین بس که امیرمؤمنان(ع) که 70 ویژگی منحصر به فرد دارد، زمانی فرمودند «فزت ورب الکعبه» که ضربت خوردند و در حال رسیدن به شهادت بودند.

رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: بر اساس نص آیات قرآن کریم اگر جبهه ها و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت وجود نداشت، قطعاً دین از بین می رفت.

وی افزود: با توجه به اینکه تکفیریان داعشی به شیعه، سنی، مسیحی و غیره رحم نمی کردند و آنها را سر می بریدند باید گفت که اگر رشادت شهدا نبود، همه ادیان آسمانی نابود می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی شرط امدادهای الهی را حرکت انسان در مسیر حق دانست و اظهار کرد: خداوند نااهلان را نابود می کند، اما به شرط اینکه انسان نیز حرکت کند و با ظالمان به جهاد بپردازد.

رییس ستاد اقامه نماز استقبال مردم از شهادت را نتیجه فداکاری های شهدای روحانی معرفی کرد و بیان داشت: شهادت راهی است که خداوند برای اولیای خود باز کرده است؛ امروزه ما نیز باید این راه را ادامه دهیم و پیرو مسیر شهدای گرانقدر باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا به زندگی حقیقی دست یافته اند، خاطرنشان کرد: ما می پنداریم که شهدا از دنیا رفته اند و ما باقی مانده ایم، غافل از اینکه شهدا به حیات جاودانه دست پیدا کرده اند و در آنجا به یکدیگر بشارت می دهند، اما زمانه ما را با خود برده است.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه شهدا الگوی علم و عمل هستند، یادآور شد: امروزه روحانیت، حاکمیت و جامعه همه پیشرفت های خود را مدیون ایثارگری های شهدا و رزمندگان هستند.

رییس ستاد اقامه نماز در پایان به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و عنوان داشت: استاد صفایی حائری می فرمودند «توجیه حماقت، تضعیف جنایت و تکمیل است»؛ این اشتباه است که عده ای بخاطر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به تضعیف نظام اسلامی بپردازند، زیرا این کار پایمال کردن خون شهدای گرانقدر است./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات