۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۵۴۴۲۵۵
محجوب:

بودجه ۹۷ هیچ توجهی به قشر ضعیف جامعه ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ارائه شده برای سال ۹۷ را بی‌ارتباط با طبقه ضعیف دانست و تاکید کرد که حواله و کاغذ سفید برای کارگری که دغدغه معیشت دارد دستمزد نمی‌شود.
علیرضا محجوب

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، بودجه ارائه شده از سوی دولت برای سال آتی را بی‌ارتباط به کارگران و طبقه ضعیف جامعه دانست و گفت: بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس متاسفانه صرف طبقه کارگر نمی‌شود، اگر هم اختصاصی صورت بکیرد به صورت غیرمستقیم خواهد بود.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در یک پروژه عمرانی بعد از اینکه پیمانکاران از بودجه استفاه کردند نوبت به مزد کارگر می‌رسد، اظهار داشت: اخیرا به بهانه اینکه بودجه‌های عمرانی به موقع تخصیص نمی‌یابد همان مقدار اندک حقوق هم به کارگران پرداخت نمی‌شود.

محجوب با تاکید بر اینکه همه حرف ما این است چیزی در بودجه نوشته شود که قدرت پرداخت آن وجود داشته باشد، گفت: حواله و کاغذ سفید برای کارگری که دغدغه معیشت دارد دستمزد نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاش اصل پول پرداخت شده از طریق بودجه به دست کارگر برسد، خاطرنشان کرد: باید در کشور حداقل تضمینی وجود داشته باشد که پیمانکار یا کسی که برای دولت کار می‌کند پول را به دست کارگرها برساند.

وی در ادامه به وضعیت استخدام‌ها در شرکت توانیر اشاره کرد و گفت:  فردی که یکسال سابقه کار دارد فقط به استناد این تبصره که با آزمون شروع به کار کرده است، دو برابر فردی دریافت می‌کند که با مدرک مشابه 18 سال سابقه کار دارد.

محجوب در پایان، گفت: همه اقدامات ما باید ضامن عدالت و در راستای رفع تبعیض باشد، اما در حال حاضر تبعیض تماشا می‌کنیم. انتظار می‌رود مجلس، کمیسیون تلفیق و دولت؛ طبقات ضعیف جامعه را مورد توجه قرار دهند، زیرا آنها چیزی بیش از حقشان نمی‌خواهند./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات