۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۴۳۲۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

زبان انتقال فرهنگ در جامعه تغییر پیدا کرده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: زبان انتقال فرهنگ در جامعه تغییر پیدا کرده؛ به گونه ای که شاهد شکل گیری زندگی دیجیتالی در کشور هستیم و تاثیرپذیری جوانان از شبکه های اجتماعی روز به روز بالا می رود.
محبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی استان در مجموع ۹ وظیفه شامل مطالعه، تجزیه و تحلیل و ارزیابی سالانه وضع فرهنگ عمومی استان، شناسایی و ارزیابی علمی، پیش بینی و رصد موضوعات اجتماعی و فرهنگی فراگیر استان، انجام تحقیقات مرتبط با فرهنگ عمومی استان و تحلیل و ارزیابی نتایج تحقیقات علمی دارد.

وی با بان اینکه سنجش استعدادها،‌ قابلیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی استان، بررسی و اظهار نظر نسبت به موضوعات از دیگر وظایف شورا است، گفت: در هفته آیندعه شورای علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان برگزار می شود تا عقب ماندگی های شورا جبران شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: همچنین باید شورای نظارت بر نامگذاری اماکن استان، شهرها، خیابان ها و اماکن عمومی و شورای نظارت و ساخت مجسمه و میدان ها در اماکن عمومی تشکیل شود.

محبی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان نیازمند اسکن اجتماعی در جامعه است، تصریح کرد: امروز شبکه های اجتماعی بر تمامیت خانواده ها احاطه پیدا کرده و آسیب های بسیاری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: زبان انتقال فرهنگ در جامعه تغییر پیدا کرده و شاهد شکل گیری زندگی دیجیتالی در کشور هستیم و تاثیرپذیری جوانان از شبکه های اجتماعی روز به روز بالا می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شعار فرهنگ عمومی استان باید درک مباحث فرهنگی آینده باشد، خاطرنشان کرد: شورا باید گذشته را فراموش و پیش بینی از وقایع آینده داشته باشد و اگر این وقایع را به اشتباه پیش بینی کنیم آسیب های فرهنگی بسیاری وارد می شود.

محبی اظهار کرد: باید از ظرفیت های فضای مجازی به درستی استفاده شود و در فضای مجازی به جز برنامه های سلبی تولید محتوایی وجود ندارد و در این زمینه بدون برنامه برخورد می کنیم./۸۸۰/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات