۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۴۳۲۴۶
استاد حوزه علمیه همدان:

توکل به خداوند متعال رمز سعادت بشر است

 استاد حوزه علمیه همدان گفت: تنها راه نجات بشر و انسان ها از دام شیطان رانده شده توکل به خداوند متعال و قدم گذاردن در راه انبیای الهی است.
حجت الاسلام حسن طاهری حجت الاسلام حسن طاهری حجت الاسلام حسن طاهری حجت الاسلام حسن طاهری حجت الاسلام حسن طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری استاد حوزه علمیه همدان پیش از ظهر امروز در جمع طلاب همدانی در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: اساس خلقت عالم بشریت وابسته به امتحان الهی است.

وی تصریح کرد: امتحان الهی همیشه در حول و محور حق و باطل واقع می شود، واقعه کربلا برای اهل تفکر و اهل یقین عبرتی بزرگ بود که حب دنیا انسان را از راه خداوند متعال جدا می کند.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: اگر فردی در گوشه ای بنشیند باز هم از مکر شیطان در امان نخواهد ماند، نفس اماره همیشه به دنبال گمراه کردن انسان ها است و فقط کسی می تواند به سعادت برسد که به ریسمان الهی چنگ زده باشد.

وی در ادامه افزود: شیطان همیشه به دنبال گمراهی و از راه به در کردن انسان ها و در اختیار گرفتن دل انسان ها و سست کردن ایمان آنها نسبت به خداوند متعال و آخرت است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به خطر شیطان برای مومنان خاطرنشان کرد: شیطان دشمن خطرناکی برای مومنان به شمار می رود به صورتی که او و حربه هایش را نمی بینند و این موجود خبیث اعمال زشت را در چشم انسان ها زیبا جلوه می دهد.

وی با اشاره به آیه 22 سوره ابراهیم گفت: در روز محشر شیطان خطاب به گنهکاران و گمراهان می گوید خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده باطل دادم و تخلّف کردم، من بر شما تسلّطی نداشتم جز اینکه دعوتتان کردم و شما دعوت مرا پذیرفتید، بنابراین مرا سرزنش نکنید خود را سرزنش کنید.

 استاد حوزه علمیه همدان بیان داشت: این را بدانید که تنها راه نجات بشر و انسان ها از دام شیطان رانده شده توکل به خداوند متعال و قدم گذاردن در راه انبیای الهی است.

وی در پایان با اشاره به روایت سلسلة الذهب گفت: امام رضا(ع) در این روایت می فرماید کلمه لا اله الا الله دژ و دیوار امن الهی بوده و قبول ولایت شرط اصلی این دیوار امن الهی است./979/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات