۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۴۲۶۵۷
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

اقتصادی مقاومتی با ایجاد امنیت شغلی و اطمینان اقتصادی در جامعه محقق می شود

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد امنیت شغلی و اطمینان اقتصادی در جامعه میسر است، گفت: اگر کشاورز به امنیت شغلی و امنیت اقتصادی خودش اعتماد کند به طور قطع به کشاورزی روی آورده و کشور با رشد اقتصادی روبرو می‌شود.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر خم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به آیه 96 سوره مبارکه اعراف، گفت: خداوند در این آیه شریف می‌فرماید: اگر مردم یک سرزمین به خداوند ایمان بیاوردند و تقوای الهی پیشه کنند برکات زمین و آسمان بر آنان نازل می‌شود در غیر این صورت از برکات الهی محروم خواهند شد.

وی افزود: براساس این آیه شریفه اعمال نیک و بد انسان در زندگی فردی و اجتماعی حتی بر طبیعت تاثیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با استناد به سوره مبارکه یونس، اظهار داشت: در این سوره ما می‌خوانیم که خداوند با اجابت دعا و نفرین حضرت یونس(ع) بلا و عذاب را بر قوم این پیامبر عظیم شأن نازل کرد؛ اما چون قوم یونس از گناه خود پشیمان شدند و  توبه کردند خداوند عذاب را از آنان برداشت، بنابراین انسان هر عملی که انجام دهد نتیجه‌اش را می‌بیند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عالم هستی نعمت است، ابراز کرد: هر نعمتی آفتی دارد برهمین اساس انسان در هنگام انجام عمل خیر باید به خداوند متعال پناه ببرد تا عمل خیرش محفوظ بماند و ضایع نشود.

وی ادامه داد: دل بی رحم از آفت‌هایی است که انسان باید آن به خداوند متعال پناه ببرد، کسانی که گرفتاری مردم را می‌بینند و بی تفاوت از کنار آن عبور می‌کنند دچار قساوت قلب شده‌اند. قوم حضرت یونس(ع) سیئات خودشان را به حسنات تبدیل کردند برای همین نجات یافتند بنابراین قساوت قلب ابتدا به خود فرد و سپس به دیگران ضرر می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در خصوص اهمیت خدمت رسانی به دیگران، گفت: انسان اگر کاری انجام دهد که دیگران برای او دعای خیر کنند بسیار ارزشمند است، خدمت رسانی به مردم نتیجه مثبت اندیشی انسان خیرخواه است و خیرخواهی نام دیگر خداوند رحمان به شمار می‌رود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه شکل گیری اقتصاد مقاومتی در گرو ایجاد امنیت شغلی و اطمینان اقتصادی در جامعه است، خاطر نشان کرد: اگر کشاورز در جامعه به امنیت شغلی و امنیت اقتصادی خودش اعتماد داشته باشد به طور قطع به او کشاورزی روی آورده و کشور را با رشد اقتصادی روبرو می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات