۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۴۲۴۳۷
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

گفتمان وحدت، گفتمانی غالب در عرصه جهانی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه گفتمان امام خمینی(ره) به عنوان گفتمان غالب در عرصه جهانی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: عبرت آموزی از ضروریات گفتمان وحدت است.
حجت الاسلام میرزایی

حجت الاسلام علی اکبر میرزایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن تبیین اهمیت موضوع وحدت گفت: وحدت دیدگاه ما انسان ها نیست بلکه اعتقاد ماست، بنابراین از امورات واجب است که ترک آن و ایجاد تفرقه از محرمات و مسأله حرام شرعی است.

وی در ادامه افزود: اینکه مقام معظم رهبری توهین به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی دانستند نشان دهنده این است که معظم له می خواهند به ما بفهمانند که وحدت اعتقاد ماست نه دیدگاه، بنابراین همه ما پیروان گفتمان وحدت حقیقی و واقعی هستیم و نه وحدت خیالی و مجازی.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: وقتی سخن از وحدت به میان می آید تمامی شئونات را شامل می شود به عبارتی خانواده، اجتماع، خویشاوندی، جامعه، فرقه ها و اقوام همه و همه نیازمند وحدت هستند.

حجت الاسلام میرزایی همچنین با تاکید بر اینکه از چندین محور می توان به ضرورت گفتمان وحدت پی برد، بیان داشت: نخست اینکه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین به حفظ و تقویت وحدت تاکید موکد و سفارش فراوان می کنند.

وی در ادامه، عبرت آموزی را دومین ضرورت گفتمان وحدت عنوان کرد و افزود: با مرور تاریخ درمی یابیم که پیشرفت و یا عقب ماندگی ملت ها، اقوام، مردم و همه جریان ها به دلیل حفظ و تقویت وحدت و یا تفرقه و اختلاف بوده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به آیه ای از سوره آل عمران پیرامون حفظ وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده است که هیچ ریسمانی محکمتر از حبل الهی نیست، بنابراین ریسمانی محکم تر از وحدت به عنوان مهمترین گره گشای بسیاری از مسائل، یافت نمی شود.

حجت الاسلام میرزایی تاکید کرد: امروز جهان بشریت نیازمند بهره گیری از اندیشه های متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، اندیشه ها و افکار حیات بخش امام راحل همچون گنجینه ارزشمندی عامل تعالی و سعادت بشریت است.

وی همچنین افزود: امام خمینی(ره) با سخنان ارزشمند خود انسان های جهان را بیدار و هوشیار کردند و با وجود تلاش های دشمنان، گفتمان امام خمینی(ره) به یک گفتمان غالب در عرصه جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: آثار شوم نبود وحدت و همبستگی را می توان در عراق، سوریه، یمن، شمال آفریقا را مشاهده کرد، تفرقه و اختلاف، بحران هایی را برای این کشورها ایجاد کرد و مشکلات عدیده ای را به وجود آورد، بنابراین حفظ و تقویت وحدت در جهان کنونی امری ضروری و حیاتی است./851/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات