۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۴۰۵۹۲
آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

شئون ۵ گانه ائمه طاهرین/ اصل امامت در جامعه تبیین و تقویت شود

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با تشریح شئون ۵ گانه اهل بیت طاهرین(ع) تأکید کرد که اصل مهم امامت باید در جامعه تبیین و تقویت شود.
درس خارج فقه حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: مسأله امامت برای شیعه امامیه بسیار اهمیت دارد، در روایات نیز تأکید شده کسی که امام زمان خود را نشناسد مرگ جاهلی خواهد داشت.

وی افزود: اگر مرگ کسی جاهلی باشد زندگی او نیز جاهلی خواهد بود چون مرگ و زندگی هر شخصی با یکدیگر ارتباط جدی دارد، شیعه 5 شأن برای امام قائل است که باید آن ها را تبیین کرد، نخستین مسأله محبت و مودت ذی القربی است که اهمیت ویژه ای دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در طول تاریخ افراد بسیاری خون و جان دادند اما محبت اهل بیت(ع) را حفظ کردند، اظهار داشت: مسأله دیگر هدایت و حکومت است که این موارد را از آن اهل بیت طاهرین(ع) می دانیم.

وی ادامه داد: شیعه فقه خود را از اهل بیت(ع) گرفته است و بر اساس آن عمل می کند، حکومت نیز در صلاحیت اهل بیت(ع) است چرا که در سرنوشت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بسیار تأثیرگذار است، خداوند قبل از این که انسان را خلق کند حاکم و رهبر را آفریده است بنابراین از ابتدای تا امروز حکومت در اختیار انبیا و اهل بیت(ع) بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در زمان غیبت حکومت در دست قائم مقام امام زمان(عج) قرار دارد، ابراز داشت: در زمان غیبت باید از نائب امام زمان(عج) تبعیت کرد تا این که ظهور فرا برسد.

وی عنوان کرد: ائمه طاهرین(ع) واسطه فیض خداوند متعال نسبت موجودات هستند و به اندازه ای در درگاه الهی تقرب دارند که دارای معجزه نیز هستند؛ بنابراین 5 شأن مهم برای اهل بیت(ع) قائل هستیم که شامل محبت، هدایت، حکومت، وساطت فیض و ارتباط محکم با خدا می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امامت موضوعی بسیار مهم است که باید برای جامعه تبیین شود، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) نیز باید پاس داشته شده و اعتقادات مردم به ویژه در مسأله امامت تقویت شود./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات