۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۳۹۳۳۹
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

جامعیت علمی علامه جعفری باید شناسانده شود

رییس کنگره ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه های استان باید افکار، اندیشه ها و نظریات علامه جعفری در ابواب مختلف را در همایش هایی جداگانه مورد بررسی قرار دهند.
محمدعلی کی نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی کی‌نژاد، رییس کنگره ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در افتتاحیه این همایش، با اشاره به خاطراتی از دوران دانشجویی و مراوداتش با علامه اظهار داشت: علامه جعفری در شرایطی برای سخنرانی در فضاهای دانشگاهی قبل از انقلاب حضور می یافت که افکار مارکسیستی غوغا می کرد.

وی با بیان این‌که عمده مباحث طرح شده از سوی علامه در جلسات سخنرانی بسیار سنگین و مورد درک همگان نبود، تصریح کرد: گاه اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز برای درک اندیشه های علامه و ساختار ذهنی او ساعت‌ها به بحث و تبادل نظر می پرداختند.

کی‌نژاد با تأکید بر این‌که ابعاد شخصیت علمی علامه هنوز شناخته نشده است، گفت: با ظرفیت هایی که حوزه های علمیه و دانشگاه های تبریز دارند، انتظار داریم برگزاری چنین همایش‌هایی تداوم داشته باشد، قطعا با برپایی چنین همایش هایی علامه جعفری از غربت خارج می شود و برای جویندگان اندیشه راه های روشنی خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این‌که جامعیت علمی علامه جعفری بایستی شناسانده شود، گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه های استان بایستی افکار و اندیشه ها و نظریات علامه جعفری در ابواب مختلف را در همایش هایی جداگانه مورد بررسی قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همایش با عنوان «بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری» برگزار می شود، افزود: انتظار داریم برگزاری این کنگره آغازی برای برپایی بزرگداشت‌های متعدد درخصوص نظرات و اندیشه های مختلف علامه جعفری باشد.

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که علامه جعفری افتخاری برای آذربایجان و جهان اسلام است، اظهار داشت: طبق نظریات علامه جعفری؛ عمل به شریغت اثر تکوینی دارد که اگر انسان به دنبال حیات طیبه، کمال و تعالی است، بایستی در مسیر شریعت استوار باشد.

گقتنی است، کنگره بزرگداشت علامه جعغری طی امروز و فردا با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در مصلای اعظام امام خمینی(ره) تبریز و دانشگاه هنر اسلامی برگزار می شود./935/پ202/ب1

ارسال نظرات