۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۳۹۲۶۴
امام جمعه بجنورد:

رسیدگی به محرومان و کوخ‌نشینان اولویت شوراهای اسلامی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید رسیدگی به مشکلات محرومان و کوخ‌نشینان از اصلی‌ترین برنامه‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان، با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی صادقانه به مردم درواقع ادامه راه شهدا است، اظهار کرد: باید علمی که شهدا به دستمان سپرده‌اند را صیانت کرده و در راه خدمت به خلق خدا همت بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طبق روایات خدمت به خلق هم‌وزن ایمان به خداست، اضافه کرد: یکی از وظایف شوراهای اسلامی تسهیل امور مردم برای رفاه بیشتر و از بین رفتن مشکلات است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر رسیدگی بیشتر به محرومان و کوخ‌نشینان، اضافه کرد: باید رسیدگی به مشکلات محرومان و کوخ‌نشینان از اصلی‌ترین برنامه‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی مردم عیال خداوند بوده و محبوب‌ترین مردم کسی است که به مشکلات انسان‌ها رسیدگی کند.

به گفته وی در این زمینه تشکیل اتاق فکر با نگاه اسلامی برای بررسی مشکلات مردم می‌تواند از برنامه‌های اصلی شوراها باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خطاب به اعضای شورای اسلامی گفت: هیچ‌گاه خود را بی‌نیاز از مشورت ندانید و از افراد صاحب‌نظر برای ارائه طرح‌های خوب استفاده کنید.

وی اضافه کرد: اولویت‌بندی و شناسایی اولویت‌ها مهم‌ترین کاری است که باید در اجرای امور مدنظر باشد تا کار زیربنایی برای مدیریت شهرها و روستاها انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به اعضای شورای اسلامی گفت: کارهایی که عملیاتی هستند و قابلیت اجرا دارند را در نظر داشته باشید و خیلی تصمیمات بلندپروازانه نداشته باشید تا موفق شوید.

وی افزود: کار شهرداری و شورای شهر تنها خدمت‌رسانی مادی نیست بلکه در زمینه‌های فرهنگی نیز باید خدمت‌رسانی داشته باشید و ذائقه‌های فرهنگی شهر را جهت‌دهی کنید.

وی اظهار کرد: تابلوها و المان‌های شهر با مردم و به‌ویژه مسافران حرف می‌زنند و نماد فرهنگ و آداب و رسوم شهرها هستند؛ ازاین‌رو باید با نگاهی عمیق نسبت به طراحی و ساخت و نصب آنها اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در این راستا سخنان رهبری در خصوص استان را در قالب تابلو و بنر در شهر نصب و برکات حضور ایشان را برای مردم نمایان کنید./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات